Új távolsági buszt fejlesztett a Kravtex

MTI   ·   2012.09.21. 19:30
credo_ujbuszkk

A Credo Optinell nevű autóbuszt a Volán társaságoknak szánják, mivel ez az egyetlen magyar gyártmányú távolsági busz, amely komfortfokozatával megfelel a szeptemberben bevezetett emelt szintű távolsági autóbuszos szolgáltatás feltételeinek – mondta a bemutatóval egybekötött sajtótájékoztatón Szombath Imre főkonstruktőr.

Az új fejlesztésű járművel a cégcsoport részt akar venni a Volán társaságoknál üzemelő közel 500 elöregedett távolsági busz cseréjében. A Kravtex az Új Széchenyi Terv keretében 128,5 millió forint kutatás-fejlesztési támogatást nyert el, ez az összeg a kis tömegű Optinell fejlesztését is segítette.

A szakember hangoztatta: a vállalkozásnál most lezárult négyéves, több milliárd forintos költségű fejlesztési program eredményeként teljesen új, hazai fejlesztésű buszcsalád jött létre. A Credo buszok – a városi Citadell, az elővárosi Econell, a helyközi Inovell és a most debütáló távolsági Optinell – lefedik a Volán társaságok és a fővárosi közösségi közlekedés igényeit.

A Kravtex új autóbusza Mosonmagyaróváron<br>(fotó: Krizsán Csaba/MTI)

Az egymást követő típusok kialakításánál figyelembe vették a Volán társaságok üzemeltetési tapasztalatait – mondta a főkonstruktőr. Az  51 ülőhelyes, 23 állóhelyes új autóbusz fő jellemzőjeként kis tömegét és alacsony üzemanyag-fogyasztását emelte ki.

Ez utóbbi átlagosan 20 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást jelent a kategóriájába tartozó import buszokhoz képest – tette hozzá.

Elmondta, hogy az új busz árarányosan 80 százalékban magyar terméknek minősül, hiszen az önhordó vázszerkezet a Kühne Zrt.-nél készült, új fejlesztésű futóművei a Rába termékei, sebességváltója a ZF magyarországi üzeméből való.

Az Optinell fejlesztését is szolgálta a gazdasági operatív program keretében tavaly elnyert 128,5 millió forint. A technikai innovációt segítő támogatást a cégcsoport 308 millió forintos önrésszel egészítette ki, így a termékfejlesztéssel egy időben gyártástechnológiai beruházások is megvalósultak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.