Új Velarók Oroszországnak

Kemsei Zoltán   ·   2011.12.27. 17:00
00

Az orosz vasút első nagysebességű típusa 2009 óta közlekedik a „klasszikus” Moszkva–Szentpétervár útvonalon.  A Szapszan (Vándorsólyom) névre hallgató szerelvények egyike tartja az orosz vasúti sebességrekordot a 2009. május 7-én elért 281 kilométeres óránkénti sebességgel, utazósebessége is meghaladja a kétszázas tempót. A 250 méter hosszú szerelvények 600 utast szállíthatnak, kialakításuk a német vasutakon dolgozó ICE 3 szerelvényekhez hasonló. Nincs külön vonófej és mellékkocsi, a hajtás és a műszaki modulok a szerelvény teljes hosszában, a padló alatt helyezkednek el, nagyobb ülőhely-kapacitást és jobb gyorsulást eredményezve. Oroszországban jelenleg négy egyáramnemű (3 kilovolt egyenáram) és négy kétáramnemű (az egyenáramon kívül 25 kilovolt váltóáram) Velaro RUS közlekedik.

A Velaro RUS bemutatója a 2008-as InnoTranson<br>(forrás: wikipedia)

A meglévő nyolc szerelvény mellé még egyszer ennyi érkezhet 2014 elejétől, erről írt alá szerződést nemrég Vlagyimir Jakuinyin, az RZSD elnöke a Siemensszel. Az új vonatokat a Siemens krefeldi gyára készíti, a speciális orosz igényeknek (széles nyomtáv miatt 33 centiméterrel nagyobb szélesség, a szélsőséges orosz téli időjárást tűrő kialakítás) megfelelően, az első új Szapszant 2014 januárjában szállíthatják.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!