Újabb 787-es kényszerleszállás

iho/repülés   ·   2013.01.16. 08:55
cim_anakenyszer

A típus kibocsátó légitársasága, az ANA egyik Boeing 787-ese Takamatsu repülőterén landolt, miután a személyzet az egyik akkumulátorral kapcsolatban kapott meghibásodásra utaló jelzést.

Mint erről beszámoltunk, múlt héten a JAL egyik 787-esének akkumulátora Bostonban a földön gyulladt ki és égett el, ez és több más elektromos, illetve az üzemanyagrendszerrel kapcsolatos hiba arra késztette az amerikai szövetségi légügyi hivatalt és a közlekedésbiztonsági testületet, hogy a gyártóval együtt vizsgálatot indítson, de mindemellett a 787-es flotta tovább repülhetett.

A mostani incidens után a hasonló vizsgálatot kezdeményező japán légügyi hatóság nem kezdeményezte ugyan a felszállási tilalmat, azonban maguk a légitársaságok úgy döntöttek, hogy egyelőre nem repültetik a 787-eseiket.

A japán légtérben történt incidens részleteiről annyit tudni, hogy egy belföldi járatról volt szó, amely Yamaguchiból Tokióba tartott, és a kényszerleszállást a felszállás után 47 perccel hajtotta végre a személyzet, majd a 129 utas vészcsúszdákon hagyta el a gépet. Ugyanakkor egyelőre azt sem tudni, hogy valóban volt-e tűz a fedélzeten, volt-e füst a kabinban.

A gépet egy éve vette át az ANA, amely jelenleg 17 Dreamlinert üzemeltet, a JAL 787-es flottája hét gépből áll. Egyelőre más 787-es üzemeltetők nem állították le a maguk gépeit.

A bostoni tűzeset vizsgálatáról az NTSB közleményt adott ki, eszerint eddig érintetlenül vizsgálták a kiégett akkumulátort, röntgennel és más módszerekkel, ezen a héten kerül sor a szétbontására. Ugyancsak vizsgálják az akkumulátorhoz kapcsolódó elégett kábelkötegeket, a segédhajtóműnek az akkut feltöltő részegységét. Mint korábban megírtuk, ennek az akkumulátornak a fő feladata a segédhajtómű indításához szükséges energia szolgáltatása volt, és a működő segédhajtómű töltötte fel újra: az első feltevések szerint a zárlat és a tűz az akku túltöltéséből adódott volna.

Még egy érdekes momentum az NTSB jelentéséből: a reptéri tűzoltók jelentése szerint igen nehéz volt kimozdítani a helyéről a kigyulladt akkumulátort.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.