Újabb adag dízelmozdonyt újíttat fel a PKP Cargo

iho/vasút   ·   2018.04.25. 19:45
400px_pkpcargo_st48

A 388 millió zloty (körülbelül 28,9 milliárd forint) értékű megállapodást nemrég írták alá a felek. A PKP Cargo először 2013 májusában bízta meg a lengyel gyártót harminc SM48-as átalakításával, a járműveket 2013 szeptembere és 2016 februárja között vehette át a legnagyobb lengyel tehervasút-társaság. Az ST48-as sorozat 2015 februárjában megszerezte a litván közlekedési engedélyt is.

Ilyen volt... (fotók: Wikipedia)

Az SM48-asokat még az 1970-es évek során gyártotta a Szovjetunióban a Brjanszki Gépgyár (BMZ), valamint a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (Luhanszki Dízelmozdonygyár, a későbbi Luhanszkteplovoz) az ALCO RSD-1-es mozdonyának licence alapján. A TEM2-es gyári sorozatú, hattengelyes, dízel-villamos nehéz tolatómozdonyok a Newagtól már 15D/A gyári sorozatként gördülnek ki. A normál nyomtávú, 16,97 méter hosszú, száztizenhat tonnás gépek legnagyobb üzemi sebessége száz kilométer per óra, az eredeti dízelmotor teljesítménye 883 kilowatt (1184 lóerő), a vonóerő 373 kilonewton.

A Railway Pro arról ír, hogy a Nowy Sącz-ban zajló felújítás során nem sok marad az eredeti, Tamara becenevű SM48-asokból: új mozdonyszekrényt, magasabb, ezáltal jobb kilátást biztosító, légkondicionált vezetőfülkét és ergonomikus vezetőállást kapnak, továbbá újakra cserélik a segédberendezéseket, a generátort és a fékrendszert is. A nagydízeleket mikroprocesszoros vezérléssel, diagnosztikai rendszerrel, valamint CAN-busz technológiával is ellátják. Természetesen a régi, füstös dízelerőforrás is megy a kukába: az új, 1550 kilowattos Caterpillar 3512C dízelmotorok már eleget tesznek a Vasutak Nemzetközi Szövetsége (UIC) hármas szintű – az EU IIIA szintű előírásaival megegyező – emissziós szabványainak. A megállapodás értelmében a Newag szállítja a szoftvert, valamint a motorok diagnosztikájához és karbantartásához szükséges speciális eszközöket is.

...és a Newagnál történő teljeskörű átalakítást követően ilyenné válik a PKP Cargo számos SM48-as nagydízele

A megújult mozdonyokat várhatóan két és fél év alatt, 2018 októbere és 2021 májusa között veheti át a PKP Cargo. A vasúttársaság szerint a mozdonyfelújítások részei a vállalat azon stratégiájának, mely a piaci részesedés megteremtésére, valamint a mozdonyflotta hatékonyságának javítását célozza meg – számol be az International Railway Journal.

A Newag folyamatosan dolgozik a lengyel mozdonyok megújításán: tavaly év végén például a PKP Intercity kilenc SM42-es dízelgép teljeskörű átalakítására vonatkozó megbízását nyerte el.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.