Újabb MÁV-leányvállalat-vezérek távoznak
A MÁV egykori fő tevékenységeit végző valamennyi nagy leányvállalat éléről távozik az első ember. Szerdán az iho írta meg elsőként, hogy megy a személyszállító MÁV-Start vezérigazgatója, Monszpart Zsolt.
Úgy értesültünk, ugyanez a sors vár Zaránd Györgyre, aki 2008. január 1-i megalakulásától irányította a járműjavítással, -fenntartással, legújabban már -gyártással is foglalkozó MÁV-Gépészet Zrt.-t és dr. Márkus Imrére, aki 2009 első napjától vezeti a mozdonyokat üzemeltető MÁV-Trakció Zrt.-t. Úgy tudni, a két vezérigazgató hivatalosan pénteken értesül posztjuk elvesztéséről, ám aligha lepődhetnek meg: Hónapok óta félhivatalos az a koncepció, amely szerint a MÁV-csoportot úgy szervezik át, hogy a Startba beolvad az őt kiszolgáló Trakció és Gépészet. Ha pedig így megszűnnek e cégek, aligha van szükség hosszú távon külön vezérigazgatókra.
Ráadásul maga a MÁV is szinte elszólta magát: szerdán egy közleményben a következőképpen reagált az iho cikkére, amelyben Monszpart távozásáról írtunk: „A sajtóhírekre reflektálva a MÁV Kommunikációs Igazgatósága jelzi, hogy az Igazgatóság határozata nyomán személyi változások is várhatóak...″ Tehát változások, többesszámban, vagyis nem Monszpart az egyetlen, aki megy.
Közben – a VEKE-re hivatkozó – sajtóértesülések szerint megvan már Monszpart utódja is: a Startot Kővári Zsolt, a MÁV Informatika Zrt. jelenlegi vezérigazgatója fogja vezetni. Kővári korábban a Magyar Államkincstárnál töltött be vezetői posztokat, itt közeli munkatársa volt a MÁV jelenlegi elnök-vezérigazgatójának, Szarvas Ferencnek, aki a szintén a kincstárhoz tartozó Államadósság-kezelő Központot vezérigazgatta.
Változás lesz a Startnál az általános adminisztrációs vezérigazgató-helyettes posztján is: értesüléseink szerint Apavári Józsefet a jelenleg a MÁV Zrt.-nél ingatlangazdálkodási igazgatóként tevékenykedő Lebovits Gábor váltja.