Újabb minibuszteszt a Volánbusznál Szigetszentmiklóson

Volánbusz/iho   ·   2024.12.05. 08:30
01_minibuszteszt_szigetszentmiklos

Kistestvére már bizonyított a településen tavasszal, most pedig egy Sprinter, nagyobb befogadóképességű, Mercedes-Benz Reform-S City Max minibusz állhat forgalomba a a Volánbusz járműtesztelési projektjében. A kisebb forgalmú viszonylatokon jelentkező utazási igények kiszolgálására ideális, korszerű és kényelmes járművet két héten át próbálhatják ki a közlekedési vállalat utasai.

A Daimler Truck AG magyarországi képviselete, az ITE Bus & Truck Kft. által tesztelésre felajánlott minibusz december 17-éig Szigetszentmiklóson, a 682–683-as vonalon vehető igénybe. A tesztidőszak menetrendje a Volánbusz honlapján érhető el.

A Mercedes-Benz Reform-S City Max jármű az ITK Csoporthoz tartozó Inter Traction Electrics Kft. debreceni gyárában készült, alapvetően magyar igényekre szabva, városi használatra.

Első magyar résztvevőként ez a minibusz a típuskategóriának minden évben megrendezendő nemzetközi verseny, a Minibus Euro Test történetében, sikeres megmérettetésen vett részt idén októberben Madridban.

(fotók: Volánbusz)

A Mercedes-Benz Reform-S City Max 7367 milliméter hosszú, 5,5 tonnás városi kisbusz, amit a legkorszerűbb, Euro 6E környezetvédelmi besorolású, 125 kilowatt teljesítményű dízelmotor hajt. Az akár huszonkilenc fő szállítására is alkalmas járművön elektromos lengőajtók vannak, az akadálymentesített területen kétszárnyú széles hátsó ajtó található, belső kialakításának és a kézzel kihajtható rámpának köszönhetően a mozgáskorlátozott és a babakocsival közlekedő utasok is kényelmesen igénybe vehetik. A komfortos és biztonságos utazást tizenegy magas háttámlájú, párnázott, biztonsági övvel ellátott ülés, az okoseszközök töltését pedig tíz USB-töltőpont szolgálja. A légkondicionált vezető- és utasterű kisbusz tetőventilátora vészkijáratként is funkcionál. Az autóbusz-vezető munkáját kilenc fokozatú automata sebességváltó és tolatókamera is segíti, a jármű elektronikusan szabályozott végsebessége kilencven kilométer/óra.

A Volánbusz rendszeresen tesztel – egyéb típusok mellett – hagyományos vagy alternatív meghajtású mini- és midibuszokat is, hiszen alkalmazásuk különösen hasznos azokon a vonalakon, ahol az utazási igények nagyságrendje miatt a normál méretű autóbuszok üzemeltetése gazdaságtalan, vagy a településszerkezeti adottságok miatt a kisebb járművekkel hatékonyabb a közszolgáltatás. A Mercedes-Benz Reform-S City típus idén tavasszal Szigetszentmiklóson, Várpalotán és Hajdúszoboszlón már bizonyított, nagyobb változata pedig most szintén Szigetszentmiklóson szerezhet rajongókat, hozzájárulva az ideális forgalomszervezést segítő beszerzések tervezéséhez.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek