InnoTrans 2024, második nap
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Škoda-újdonságok, kínai közúti villamos, Stadler-innovációk – és még néhány esemény szeptember 25-éről.
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Škoda-újdonságok, kínai közúti villamos, Stadler-innovációk – és még néhány esemény szeptember 25-éről.
A Deutsche Bahn Vectronja hasít majd fel és alá, miután a kivitelező jóval a határidő lejárta előtt átadta a megrendelőnek a 108 kilométeres, tetőtől talpig felújított, 200 kilométer per óra sebességre engedélyezett vasútvonalat.
Ezzel egy időben betétjárat is indul: a 75A jelzésű trolibuszok a Puskás Ferenc Stadion M és a Jászai Mari tér között közlekednek.
Szaúd-Arábia nemzeti vasúttársasága (SAR) az Alstommal közösen vizsgálja meg a hidrogén-üzemanyagcellás Coradia iLint motorvonatban rejlő lehetőségeket a főváros Rijád környékén.
Az Ukrán Vasutak (UZ) a litván nemzeti vasút LTG-vel együttműködve közlekedtet tesztfuvarokat Kijev és Kaunas között.
Elkészült a felsővezeték-hálózat Püspökladány és Biharkeresztes között, a szerdai szilis próbákat követően ma két Gigantot eresztettek rá a rendszerre.
A szállítmányozási és logisztikai társaság Magyarországon elsőként tesztel hidrogén-meghajtású teherautót fuvarfeladatok végrehajtására. Társak a feladatban: egy Hyundai XCIENT típusú kamion és a Linde Gáz Magyarország Zrt.
A JR West a Sanin-fővonalon közlekedő dízelmotorvonatainál próbálja majd ki az alternatív üzemanyagot.
Elérhető a MÁV-Start grafikus helyfoglalási rendszere, melynek segítségével több balatoni vonatra már számozás alapján, kocsiábrán megjelölve lehet ülőhelyet választani.
A DB Cargo brit leányvállalata egy Class 60-as mozdonyon tesztelte a hidrogénezett növényi olaj (HVO) alternatív üzemanyagként történő használatát – a gázolajat helyettesítő HVO alkalmazásához nem szükséges semmilyen műszaki módosítás.
A spanyol nemzeti vasúttársaság egyelőre csak Lyonig és Marseille-ig kapta meg a közlekedési engedélyt.
A nagysebességű vonal Nagaszaki és Takeó Onszen közötti, hatvanhat kilométeres része szeptember 23-án nyílik majd meg a menetrend szerinti utasforgalom előtt.
Az Alstom Talent3-asának akkus-villamos üzemű prototípusát a következő hetek során Baden-Württemberg tartományban, majd Bajorországban is kipróbálhatják az utasok.
A japán JR East vasúttársaság egy E7 sorozatú motorvonattal mutatta be az automatikus irányítás precizitását. A kereskedelmi alkalmazás azért még odébb van.
A próbákat 2023 nyarán végzi majd az Oroszországi Vasutak (RZSD) egy speciálisan felszerelt Lasztocska motorvonattal. A cél a GoA4-es automatizálási szint engedélyeztetése.