Újabb roncsdarab az eltűnt 777-esről!

iho   ·   2016.03.03. 09:15
cim

(fotók: Blaine Alan Gibson/Twitter)

A lassan két éve eltűnt malajziai utasszállító újabb darabját találták meg, és ismét távol a gép feltételezett vízre szállásának vagy vízbe zuhanásának helyszínétől. Korábban Reunion szigeténél sodort partra a tenger egy darabot a gép szárnymechanizációjából, most a jelek szerint a vízszintes vezérsíkból való.

A háromszög alakú, a fotók alapján méteresre becsült roncsdarabon a „No Step” jelzés olvasható (figyelmeztetés a karbantartóknak, szerelőknek, hogy ne lépjenek a gépnek arra a részére), ezért feltételezhető, hogy a vízszintes vezérsík borításának egy kis részéről van szó. A férfi, Blaine Alan Gibson, aki február 27-én megtalálta, egy épp Seattle-ben lakó amerikai, aki most Mozambikban turistáskodik, és a Bazaruto szigeténél lévő homokpadoknál lelt rá a darabra, majd  a roncsról készült fotókat azonnal továbbította a kutatást koordináló testülethez Ausztráliába.

Onnan a vizsgálóktól azt a választ kapta, hogy nagy a valószínűsége, hogy valóban az eltűnt 777-esről származik a roncsdarab. Hasonlóan elég nagy valószínűséggel a gép farokrészéről származó résznek minősítette a megtalált roncsot a Boeing egy mérnöke, illetve így nyilatkozott legutóbb a malajziai közlekedési miniszter, miközben maga a tárgy már úton van Ausztráliába, további vizsgálatra

A Reunion szigetén talált flaperon és a most megtalált vezérsíkdarab is azt látszik igazolni, hogy a gép valóban darabjaira tört, amikor valahol vizet ért, ami legalábbis cáfolni látszik azt a még mindig széles körben elterjedt konteót, miszerint a gépet titokzatos valakik (terroristák vagy épp akár bizonyos titkosszolgálatok) valamiféle titkos helyszínre térítették, és azóta is ott őrzik a fedélzeten lévő 239 emberrel együtt.

Amint erről korábban is írtunk, a kutatás eközben tovább zajlik az Ausztráliától nyugatra lévő óceáni övezetben, amit a gép utolsó automata jelzéseinek alapján határoztak meg, de ahol azonban még nem sikerült a több ezer méter mély óceáni fenéken rábukkanni a roncsra. Legutóbbi hírek szerint azonban a hatalmas pénzt felemésztő, három hajóval és tengeralatti felderítő berendezésekkel zajló kutatást csak júniusig folytatják.

Kérdés, hogy a most megtalált rész mennyiben befolyásolja az eddigi feltételezéseket. A Reunion szigetén talált flaperon bázisán komoly áramlástani vizsgálatok indultak azügyben, honnan sodródhatott a oda a fékszárny/csűrő rész, a mozambiki lelet talán méginkább összekuszálja a szálakat, hiszen Reunion és a mozambiki partok között ott „terpeszkedik” Madagaszkár szigete, ahonnan azonban eddig nem jelentettek megtalált roncsot. Az ausztrál közlekedési miniszter viszont azt mondja, az új roncsdarab megtalálásának helye egybeesik azokkal a lehetséges helyszínekkel, amelyek a korábbi áramlási vizsgálatok szerint szóba jöhetnek.

A két roncsdarab megtalálásának helyszínei: Madagaszkártól keletre Reunion, nyugatra az afrikai szárazföld partjainál Bazaruto

Ismét nyilván többen felvetik azt is, miért nem telepedtek meg a hajóroncsokkal ellentétben ezen a darabon sem tengeri élőlények, kagylók vagy moszatok a két, vízben töltött év során.

Mindeközben egyre erősebb a gyanú az ügyben, hogy a gép nem valamely műszaki ok miatt tért el az útvonaláról, hanem a személyzet valamelyik tagja kapcsolta le az összes berendezést, amelynek révén nyomon követhették volna, és vitte végül pusztulásba a 777-est.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.