Újabb Turcsiorrú a láthatáron

Kemsei Zoltán   ·   2012.02.07. 08:30
00

A mozdony jóval idősebb a hazánkban futott és futó emblematikus Nohaboknál: 2366-os gyári számon, 1957. augusztus 17-én hagyta el a trollhättani gyárat. A DSB nem a nálunk is ismert hajtással, hanem a sík vidék miatt (A1A)'(A1A)' tengelyelrendezéssel (azaz a forgóvázak középső tengelye nem hajtott) kérte az MY típusba sorolt gépeit.

A DSB-nél negyvenkét évig, 1999-ig szolgált a mozdony, majd kézről kézre járt különböző magántársaságok közt, mígnem 2007-ben a Strabag tulajdonába került. A Kárpát Vasút Kft. a 2010-es árverésen csapott le a Nohabra, az átvétel információink szerint már zajlik, a közeli jövőben újra Magyarországon köszönthetjük az egyszer látogatóban már erre járt Turcsiorrút.

A Magyar Vasúttörténeti Parkba 2009. augusztus 22-én látogatott a mozdony, az előfogat a 017-es „hazai” volt. A Santa Fé különvonatával a röplátogatás után Kosovóba folytatta útját – Nohab-nézőbe<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!