Újpalota fél a villamosoktól?
Mint ismeretes, a Városházán megszületett a határozat: a 4-es metró folytatása helyett villamosvonal köti majd össze Újpalotát a belső kerületekkel, egészen az Astoriáig. Ezzel régi vágy teljesülhet, a Rákóczi út és a Thököly út visszakaphatja a sárga szerelvényeket, a 7-es, 73-as buszcsalád pedig tovább karcsúsodna. A villamosvonalat nyílegyenesen, az Astoriától vezetne a Pólus Centerig.
Az Ittlakunk.hu XV. kerületi portálja részletesen beszámol egy lakossági fórumról, az ott elhangzott, főleg a villamos elleni véleményekről. A BKK szakemberei, Szeneczey Balász főpolgármester-helyettes és László Tamás, a XV. kerület önkormányzati képviselője jelenlétében megtartott fórum – ahogy a képviselő elmondta – lényege a már eldöntött projekt apró részleteinek megvitatása volt.
Az összegyűltek elsősorban a megígért kerületi képviselő-testületi döntést hiányolták, hogy a XV. kerület nevében ki és miért döntött – ha megtette egyáltalán – így, titokban maradt. A lakók többsége a sokáig tartó útfelbontások, a közlekedés, a parkolás nehézségei miatt aggódtak, de féltik a lakótelep építésekor átadott felüljárót is, amely helyett mind a közúti, mind pedig a villamosforgalom aluljárón keresztezné a Körvasutat (fentre pedig vasúti megállót terveznek).
A villamos melletti, a fórum pulpitusáról elhangzott érvek a menetidő rövidülése, a kezelhetőbb menetrend és a kisebb környezetterhelés, az ellenérvek a „nem gyorsul számottevően a közlekedés” és a „most már hibrid buszok közlekednek Újpalotára” témakörét járták körbe. Újpalota ide vagy oda, többen a nemrég átadott Baross tér újbóli felbontása miatt is aggodalmukat fejezték ki.
Az engedélyezési terveket 2016 őszére, a munkák megkezdését 2017 első negyedévére, a befejezést előreláthatólag 2018 karácsonyára ígérte meg a jelen lévő főpolgármester-helyettes.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!