Újra csörög a Dél-Alföld Csillaga
Már napok óta a frissen felújított mozdony továbbítja a Kaposvár és Keszthely között közlekedő 8802/8801-es vonatpárt. Pedig két évvel ezelőtt rémhírek terjedtek a Dél-Alföld Csillagának becézett Csörgőről, miután kikönyökölt a motorja. További sorsa ekkor teljesen bizonytalanná vált. Szerencsére végül a B vizsgája mellett döntöttek, ami a jármű teljes rendbehozatalát jelentette. Dombóváron ezt a projektet több olyan gépészeti átalakítással fűszerezték, amelyek elsősorban nyári üzemben jelentősek. A Motorterébe került egy hőtartó, és egy segéddízel-aggregátor, amely nem a vezetőállások légkondicionáló berendezéseinek működtetéséhez termeli az áramot, hanem saját akkumulátor-csoportját tölti. A klímákat egy különálló inverter egység táplálja, így működtetésükhöz nem szükséges segéd aggregátort, vagyis „áramtermelőt” üzemeltetni.
Dombóváron jelenleg további két 418-ast, a 115-öst és a 126-ost is is így újítják fel. A 115-ös valószínűleg még idén elkészül, de a 126-os B vizsgája már nehezebb feladat lesz. Tervek szerint egy új, Ganz-fejlesztésű, tizenkét hengeres Pielstick PA4-es Common-Rail rendszerű motort építenek bele. Jelenlegi járművezérlő egysége ezzel nem lenne kompatibilis, ezért azt is át kellene alakítani a motorcsere miatt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!