Űrszelvények harca

Molnár András   ·   2011.07.29. 14:00
110729_DBSchenker_Class92_lil

A brit szabályozások csak a Csalagutat Londonnal összekötő HS1 nagysebességű vonalon teszik lehetővé európai űrszelvényre szabott kocsik közlekedtetését, személyszállító szerelvénnyel a DB korábban már sikeresen megtette ezt az utat.

A biztosító berendezések tesztje a Class 92 típusú mozdonnyal, terheletlen szerelvénnyel még márciusban megtörtént, és a DB Schenkernél nagy várakozással tekintettek az újabb mérföldkőre: a rakott, európai űrszelvényre szabott szerelvény továbbítására. A tesztelésben két Transfesa, illetve négy „függönyös” MegaCombi tehervagon vett részt, utóbbiakat előszeretettel alkalmazzák az autóiparban.

Ilyen, Class 92 típusú mozdony vontatta az úttörő tehervonatot a Csalagúton át Londonba<br>(Andrew Maycock felvétele)

A német vasúti árufuvarozó következő lépésként rendszeres járatok közlekedtetését tűzte ki, amire minden esélye megvan a sikeres próbafutást követően. Ez az eredmény lehetővé teszi, hogy a nagyobb befogadóképességű, és így hatékonyabb európai tehervagonokkal a kontinens bármely részéből árut továbbítsanak Londonba, ami elősegítheti a szigetországba irányuló áruszállítás vasútra terelését, és hosszú távon az egész ország teherfuvarozását átalakíthatja.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!