Úszó ruházati márkabolt a Dunán, kifordítva
Két mélyen gyökerező tévhitet kell, hogy most gyorsan eloszlassunk. Az egyik, hogy egy szállodahajó fehér, a másik, hogy a Duna budapesti szakaszán forgolódó szállodahajók biztosan gazdag német és amerikai nyugdíjasokkal vannak rogyásig rakva.
Hát nem.
Aki újév első napjaiban szállodahajók után vadászva kémlelte a Duna Budapesttől északra lévő szakaszát, szokatlan jelenségre figyelhetett fel: koromfekete hajó, mégpedig jó nagy, hegymenetben. Pedig nem kellett nagy jóstehetség ahhoz, hogy megjósolhassuk, az aktuális építészeti-belsőépítészeti trend hamarosan át fogja égetni a hajók oldalfalát is, és ki fog ülni a külsejükre. Ez most meg is történt.
Ha az elegáns márkabolt tökfekete hátfalán az aktuális illatszer logója fénylik, trendinek érezzük, ha a fekete hajó orrán világít a hajó neve, nemkülönben. A hajó neve theA, legalábbis a kettő közül annak, amelyik a Dunán és a Rajnán forgolódik. Testvérhajója, a theB, párizsi központtal a Szajnán tesz utakat.
És nem, elsősorban nem a nyugdíjasok töltik itt idejüket, az üzemeltető, az angol Uniworld a fiatalabb, dinamikusabb korosztályt célozta meg. Azokat, akik félig, vagy egészen digitálisan élik életüket. Ezért van a hajónak saját Instagram-oldala, ezért van külön belső WhatApp szolgáltatás, digitális szobai filmvetítés és Bluetooth-hangosítás. És mivel ez a réteg fogékonyabb az alternatív időtöltésekre, minden reggel két jógafoglakozásból lehet választani az elegáns, fekete-fehér csíkozású fedélzeten.
Jól hangzik, de gondolhatnánk, hogy a trendiségnek jól megkérik az árát. És itt is le kell számolnunk egy közhiedelemmel: a theA-n egy szokásos, nyolcnapos dunai út körülbelül feleannyiba kerül, mint a konkurencia megszokott, kedélyes luxust csillogtató szállodahajóin (Zárójelben: és a magunk részéről még jobban is éreznénk magunkat az aktívabb, az élet nagyobbik felét még maga előtt tudó utazóközönség társaságában). Ezek után még ki fizet be az ArosaBellára?
Sajnos a legfontosabbat, a hajó adatait, regisztrációját, építési idejét és helyét nem sikerült kideríteni, mert az internet láthatóan kizárólag a hajó színén és az általa nyújtott szolgáltatásokon pörög. No, de idővel! Addig a formákat gusztálgatva mindenesetre biztosak lehetünk abban, hogy levetett hajó másodvirágzásáról van szó, ilyen hajószerű hajóknak ma már régen lejárt az idejük.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!