Utolsó előtti lépés a 100-as pályaépítésén

Szabó István   ·   2015.04.09. 11:15
00kicsi

A tervezett időpontban, elkészült Püspökladány állomás pálya-, és felsővezeték-átépítésének VI. üteme is. Az állomás páratlan fejében beépültek az új kitérők és az új kapcsolatok a jobb vágány és az állomás jobb oldali, biharkeresztesi kiágazó vágánycsoportjai között. Püspökladány állomáson és a kapcsolódó nyílt vonalon ismét a szokásos rendben zajlott a forgalomba helyezés.

A bizottságot a sebesvonat előzi<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Kellemetlen szeles időben, de az esőt megúszva vizsgálta a bizottság az elkészült új vágányszakaszokat, kitérőket és vágánykapcsolatokat. A bizottság vonalbeutazást is tartott „plafontapasztóval” Püspökladány–Kaba jobb vágányán, annak érdekében, hogy az elkészült létesítményeket a forgalom alatt is megvizsgálja, valamint a több hete kizárt vágányban a biztosítóberendezés üzemszerű működéséről meggyőződjön. A bizottság az elkészült létesítményeket a forgalom felvételére alkalmasnak találta.

IC-kereszt az oszlopok árnyékában

Április 9-én hajnal 4 órától folytatódik a munka az állomásfej biharkeresztesi ki/bejárati oldalán. Már csak egy pályás/felsővezetékes forgalomba helyezés lesz a Szajol–Püspökladány projekt munkáinál. Elkészült a „nagy mű”! Szajol–Püspökladány között mindkét vágány, annak alépítménye, műtárgyai, felsővezetéke, az érintett öt fővonali állomása, teljes vágány és felsővezeték hálózata a tervezett határidőre megépült. Ezt követően már csak a biztosítóberendezés építésének befejezés és utómunkák várnak a kivitelezőkre.

Az új pályán

Előző tudósításomban azt írtam, nagyon reméljük, hogy 2016-ban folytatódhat a munka Püspökladány–Debrecen között. Talán a reménynél is közelebb vagyunk egy jó nagy lépéssel a munkák indításához! Április 14-én lesz a Püspökladány–Debrecen átépítési munka első előzetes vágányzári tárgyalása.

A forgalomba helyezést követően Debrecenben ez a nem mindennapi Bz-kígyó pompázott

Nem túl szívderítő ráadás: e sorok írója csak remélni tudja, hogy a hatalmas beruházásból rejtélyes okból kimaradt használaton kívüli, püspökladányi romos raktárépület lebontása sem marad el. Reméljük, hogy a józan ész győzelmével anyagi forrás kerül végre a bontásra. Komoly szégyenfolt lenne ez  a rom a mellette ráadásul ürszelvényprobléma miatt járhatatlan vágánnyal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek