Utolsó leszállás, furcsa leszállás
Majdnem katasztrófa – ezzel a címmel közölte a Bild nyomán néhány internetes oldal az alábbi videofelvételt arról, hogyan sikerült valóban kissé rosszul az utolsó leszállása a német légierő egyik szolgálatból kivont Transall szállítógépének Ballenstedt repülőterén.
A kéthajtóműves a közeli Wernigerode repülőmúzeumába tartott, amikor a mindössze 500, a biztonsági zónákkal együtt is csak hétszáz méteres pályán földet ért, illetve először a pálya előtti út aszfaltjára huppantak a futók, majd némi elpattanás után a pálya legelején, még a biztonsági zónában. Más felvételekből egyébként az is kiderül, hogy az igen jó rövid fel- és leszálló tulajdonságokkal rendelkező gépnek, amely nyilván teher nélkül és kevés üzemanyaggal érkezett, végülis a hétszáz méter bőven elég volt a biztonságos megálláshoz.
A felvételt alaposabban megnézve gyanítható, hogy katasztrófa igazából nem fenyegetett, a rövidre sikerült leszállás az ilyen felépítésű gépnek maximum a futójában okozhatott volna némi kárt, bár kétségtelen, futótörés és hasraszállás is lehetett volna a dologból. Ami igazán problémás volt – és a szabályszerető németek esetében ez tényleg meglepő –, hogy senki nem terelte el a leszállópálya tengelyéből azt a néhány embert a mintegy ezer érdeklődő közül, aki a lehető legveszélyesebb helyen várta a gépet, függetlenül attól, hogy az a pálya előtt vagy a pályán ér földet.
Az eset felkerült az Aiation Safety Network nevű repülésbiztonsági oldalra is, de a híradások szerint a hatóságok nem tartották szükségesnek az ügy vizsgálatát. Mindenestre a szakmai fórumokon azt is olvashatjuk, hogy ez a leszállás is bizonyítja, milyen jól megépített erős futóműve van ennek a szállítógépnek. Kétségtelen, olyan kissé epés megjegyzés is megjelent egy portálon, miszerint nemcsak a gépet, hanem a pilótát is ideje nyugdíjba küldeni.