Utolsó simítások?

iho/vasút   ·   2011.09.09. 15:00
00

Szeptember 28-ig tart a vágányzár Sopronban, a Kőszegi úti vasúti aluljáró építése miatt. Az építkezés az Európai Unió Kohéziós Alapjából finanszírozott Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal-korszerűsítés egyik utolsó eleme, előreláthatólag 2012. márciusában fejezik be a munkát. Ezen a helyen szintbeni, sorompóval biztosított vasúti átjáró volt, a sűrű vonatforgalom miatt naponta akár összességében nyolc órán át is zárva voltak, ezzel a forgalmi dugókat és a környezetszennyezést is növelve. A vasúti átjáróban a deltavágány egyik ágát elbontották, így a szerelvényeket – dízelmozdony segítségével – fordítani kell. Ha Budapestre indul egy intercity, akkor az osztrák irányban áll rá a mozdony, a vonatot a másik végéről pedig az épp kirendelt (M42 vagy M44 sorozatú) dízelmozdony a rendezőpályaudvarig felhúzza. Innen a segítő mozdony lecsatolása után már szabad a kijárat Győr felé.

Ahogy manapság szokás: az építési terület szélén hatalmas táblán közlik a tudnivalókat – ki és mennyi pénzből építkezik itt<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

A GYSEV és a magyar érdek

iho.hu   ·   2025.03.12. 09:15

Harctéri jelentésben számolt be a szakminisztérium arról, hogy minősített többségi tulajdonos lett a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-ben a magyar állam.