Vadonatúj csúcsverda Szegeden: Setrával jár a kézilabdacsapat

Garai Szakács László   ·   2015.08.15. 14:05
kekhangya0

A csapat sofőrjével, Vincze Róberttel, meg persze a Setrával a Vásárhelyi Pál utcai „iparnegyedben” találkozom Szegeden, egy jobb sorsra érdemesült minipláza parkolójában. A MOL-Pick Szeged vadonatúj csapatbusza ide jött elém, egy Setra S 517HD – a HD itt nem a tévéadás minőségét jelenti... Hanem azt, három tengelyes a jószág, ebben a „versenyben” az örök rivális Veszprémet lenyomta a Szeged: a bakonyiaknak is Setrájuk van, de „csak” kéttengelyes.

A Thalia is imádnivaló, na de ez a gyönyörű dög! A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

Vincze, aki lassan két évtizede dolgozik sofőrként készségesen megmutatott mindent: kapcsolta a fényeket, elővarázsolta a monitorokat, nyitotta az ajtókat, a WC-jét és a konyháét is. Majd tettünk egy kört Szegeden, nem túlzás, mindenki minket nézett... Átmentünk a Belvárosi hídon egészen a félbehagyott Kállay Liget lakóparkig, galériánk utolsó képei ott készültek. A buszt egyébként közel egy hete mutatták be a Széchenyi téren, amikor a csapat új szezonra készített mezeit is megnézhették a szurkolók. Ekkor rántották le a leplet a srácok a vadonatúj Setráról, amelyben a túra előtt mindössze 123 kilométer volt. Vincze is még ismerkedik a busszal, hímes tojásként kezeli. Mint mondta, „nem érzem még mindig, mindenhol, hogy mennyire mehetek közel például a padkákhoz.”

Az első éles bevetés a napokban van, volt: a csapat Magyarkanizsán, Szerbiában játszik a Kanizsa kupán, már ezzel a kedves „kék hangyával” mentek. Oké, „hunyorogni” kell, de a tükrök akár a hangyák csápja merednek előre

Hogy mit tud a busz? Ezt, itt a Setra S 517HD részletes műszaki specifikációja:

Hajtáslánc

  • MB OM 471, Euro 6, 476 LE motor
  • MB GO 250, nyolc sebességes automatizált sebességváltó
  • Nívópálca
  • Tempo100 alkalmasság

Futómű

  • Aktívan kormányzott C-tengely
  • Fékasszisztens
  • Megállófék
  • Retarder, Voith SWR
  • Féklámpa a retarderhez kapcsolva
  • ABS, ASR, ESP, EBS
  • Stabilizátor az első tengelyen
  • Stabilizátor a hátsó tengelyen
  • Elektronikus szintszabályozás, az ajtóstátusztól független
  • Térdeplőfunkció
  • Szintező, körülbelül 70 milliméter mindkét irányba
  • Automatikus szintcsökkentés nagy sebességnél (20 milliméter, autópályán)
  • Kerekek 295/80 R 22,5
  • Pótkerék
  • Abroncsok: Continental Coach HA 3
  • Dísztárcsák, műanyag, kétrészes
  • Szelephosszabbítás a belső kerekekhez

Felépítmény

  • Ködfényszóró
  • Kanyarfényszóró
  • Nappali menetfény, LED
  • Hátsótér-világítás, LED, a B-tengelynél, tolatáskor
  • Fűthető szélvédő
  • Dupla oldalsó üvegezés, Venus 10 színezéssel (a legsötétebb)
  • Első ajtó dupla üvegezéssel
  • Billenőszerkezetes csomagtér-fedelek
  • Csomagtér-világítás
  • Motortér- és szerelőnyílás-fedelek zárszerkezet-típusa HAPPICH
  • Tárolórekeszek a kerekek felett (jobb 1., jobb 2., bal 2., bal 1.)
  • Vonószem
  • Vonóhorog, levehető
  • Síbox, levehető, Setra ComfortClass500 design
  • BiXenon-fényszóró

Utasajtók

  • Pneumatikus, egyszárnyú, EvoBus gyártmány
  • Második ajtó panel magas kivitel
  • Zárak típusa HAPPICH
  • Vésznyitó minden ajtóhoz
  • Második ajtó nyitógombja az első ajtón kívül

Ellátórendszerek

  • Üzemanyag-tank mindkét oldalról tankolható
  • Elektronikus légtelenít; az üzemanyag-rendszerhez
  • Levegő-csatlakozás a motortérben abroncstöltéshez
  • Levegő-csatlakozás a motortérben

Járműelektronika

  • Akkumulátorok, 2×225 Ah, Super Heavy Duty, VARTA
  • Elektromos-rendszer menedzsment
  • Generátorok, 3×150A
  • „LEAB” átalakító, 230 V / 2300 W
  • 230 V-os csatlakozók, negyvennégy, az üléseknél és a klubasztaloknál
  • Fedélzeti diagnosztikai rendszer (OBD)
  • Fogyasztásmérő
  • Világítás a motortér-fedélen, csatlakozóval

Vezetőfülke

  • „Cockpit Coach Komfort” vezetőfülke
  • Többfunkciós kormánykerék
  • Eső- és fényérzékelő
  • Légkürt, HELLA
  • Retarder-kapcsoló, 5-fokozatú
  • Retarder a fékpedálra kapcsolva, fokozatmentes
  • Külső tükrök, elektromosan fűthető, állítható, elektromosan behajtható
  • Lámpa a külső tükrökben
  • Tartalék tükör
  • Tükör belül, elöl, középen
  • Kamera a második ajtónál
  • Tolatókamera
  • Tolatóhang
  • Bluetooth kihangosító
  • Mikrofon a vezetőülésen és a kísérőnél
  • Távolságtartó tempomat (ART) Active Brake Assist 2 vészfék-rendszerrel
  • Sávtartó-asszisztens (SPA)
  • Low Key elektronikus kulcs, tartalék kulccsal
  • Belső vésznyitók menet közben zárva
  • Központi zár a csomagtérhez
  • Figyelmeztet; hang leállított motor/nem behúzott rögzítőfék esetén
  • Tűzjelző a motortérben
  • Sebességmérő, 125 kilométer/óra
  • Színes központi kijelző
  • Tachográf, VDO
  • Olajszint-jelző
  • Két, 12 V-os csatlakozó, gyújtásra
  • Egyedi csomagtér-fedél állapot-jelzés
  • Indításgátló (FBS3)
  • Elektromos rolók a szélvédőn
  • Vezetőoldali ablak színezett, fűthető biztonsági üvegezéssel, rolóval
  • Vezetőülés, GRAMMER MSG 90.6, hárompontos biztonsági övvel, forgatható
  • Karfák a vezetőüléshez
  • Kísérőülés, két fős, karfával a folyosónál
  • Hűtőrekesz, elöl

Hűtés/fűtés/szellőzés

  • Légkondicionáló, SPHEROS tetőegység, 35 kW
  • Konvektoros fűtés
  • Állófűtés, fűthető szűrőkkel és fúvókákkal
  • Vészkijáratok a tetőn (üveg kivitel)

Felszereltség

  • Tároló rekesz a második ajtónál, balra, rolóval
  • WC a második ajtónál, a vezetőtől nyitható
  • Konyha a második ajtónál (kávéfőző termoszkannával, bojler, virsli főző, fiókok)

Ülések

  • Ülésszám: 1/44
  • Ülés típusa: Setra Voyage plus, többféle anyaggal és bőrrel, állítható háttámlával, anyag fejvédővel, kétpontos biztonsági övvel, hálóval, kapaszkodóval, számozással, szélesíthetőséggel
  • Két klubasztal az utolsó előtti üléseknél

Információs berendezések

  • Coach Multimedia System (DVD, navigáció, rádió, MP3)
  • Hangszórók
  • Service-Set minden ülés fölött, hívógombbal
  • Olvasólámpák, LED
  • Monitorok: három, csukható, képátló: 19 hüvelyk
  • Antenna (rádió, mobiltelefon, navigáció)
  • Többfunkciós kijelző (óra, hőmérséklet, öv, WC)
  • iPhone/iPod-csatlakozó a műszerfalon
  • DVB-T Tuner
  • Wifi-előkészítés CAR-A-WAN 2-kártyás rendszerhez áramellátással, 4G-antennákkal és kábelezéssel
  • Audiorendszer fejhallgatóval és csatlakozóval minden ülésnél

Egyéb felszereltség

  • Olvasólámpa a kísérőnél
  • Beltér-világítás, két fokozattal
  • Folyosó- és lépcsővilágítás, LED
  • Válaszfalak az első ajtó és a vezető mögött
  • Asztalok a válaszfalakon
  • Kalaptartók, a baloldalon kapaszkodóval
  • Tárolórekeszek elöl a plafonon
  • Ruhafogasok az oszlopokon
  • Széf, a folyosó lépcsőjében
  • Ablaktörő-kalapácsok
  • Szemétledobó a második ajtónál a lépcsőben

Beltér

  • Padlóburkolatok PVC-ből
  • Szőnyeg a lépcsőkön, a vezető körül és a folyosón
  • Textilburkolat a plafonon
  • Anyagburkolat az oldalfalakon és WC-n, a WC-ajtón designburkolat
  • Függöny az oldalablakokon és hátul

Fényezés

  • Normál fényezés (jármű, klímabox, tükrök, dísztárcsák)
  • Fóliázott

Egyéb

  • Tartalék anyag az utasülésekhez (körülbelül 3 méter)
  • Meghosszabbított teljes körű garancia: 2 év vagy 160 ezer kilométer
* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.