Vágányzár mellett bontották el Bicskén a vasútállomás gyalogos felüljáróját

iho/vasút   ·   2022.05.07. 18:00
86_bicske_2022_majus

Ütemterv szerint halad a NIF Zrt. beruházásban megvalósuló bicskei intermodális csomópont fejlesztési projekt: megkezdődött a bicskei vasútállomás gyalogos felüljárójának a bontása, aminek a leglátványosabb kiemelési munkálata a héten megtörtént – vágányzár mellett.

A beruházás első üteméhez 2021 júniusában kezdtek hozzá, azóta a kül- és belterületi munkavégzés folyamatosan zajlik. A vasútállomástól nyugatra épülő új – Tatai út és Csákvári út közötti – összekötő út alépítményi munkái, az épületbontási és fakivágási munkálatok befejeződtek. A vasút fölött átvezető közúti felüljáró átépítése, valamint az összekötő úton a védőréteg építési munkálatai vannak jelenleg folyamatban.

(fotók: NIF Zrt.)

Részben befejeződtek a gyalogos peronaluljáró meghosszabbításának 2021. második felében megkezdődött munkálatai a lépcsőkar és a liftakna építésével együtt, így a meghosszabbított aluljárót ideiglenesen forgalomba helyezték. Ezt követően indult meg a gyalogos vasúti felüljáró elbontása. 2021. második felében kezdetét vette a déli oldalon megvalósuló P+R parkoló és körforgalom, a vasúti közrakodó vágányok burkolt rakterületének, és azok megközelítő útjának kivitelezése, a fejlesztéssel érintett terület csapadékvíz-elvezető rendszerének kialakítása, átépítése és a közműkiváltási munkák ütemezett megvalósítása. Az erre vonatkozó munkálatok továbbra is folyamatosan zajlanak.

2022. második negyedévében folytatódik az összekötő út védőrétegének építése, valamint a déli P+R parkoló és körforgalom földmunkái, továbbá az új rakodóvágányok nagytömegű föld- és vágányépítési munkái. Ezzel együtt a gyalogos vasúti felüljáró bontási munkálatai is tervezetten befejeződnek majd.

A projekt komplexitását mutatja, hogy a bicskei vasútállomás térségének fejlesztési feladatai két fő ütemben valósulnak meg. A projekt 2021 júniusában kezdődött meg, azóta kül- és belterületi munkavégzés van folyamatban. Jelenleg az első ütem munkálatai zajlanak, ami ütem várhatóan 2023 októberében készül el.

A projekt általános célja többek között a közösségi közlekedés színvonalának, valamint a szolgáltatás minőségének javítása a közlekedők igényeinek megfelelően.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap terhére valósul meg. A kivitelezést a V-Híd Építő Zrt. végzi nettó 9 milliárd 924 millió 882 ezer 416 forintért.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.