Változó állomások

iho/vasút   ·   2012.07.23. 11:00
00

Fővonal ide vagy oda, Szolnok után volt egyfajta alföldi romantikája a 100-as vasútvonalnak. A Tiszavidéki Vasút típusépületei, a néha igen alacsony, a pusztai széltől örökké poros, tető nélküli peronok mind-mind egy elfeledett régi világ vasútját idézték. Talán még anakronisztikus is volt a tősgyökeres kun városon, Karcagon átrobogó Traxx a harmadik generációs intercity-kocsikkal.

Fölöslegessé vált raktárépület Törökszentmiklóson<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a külön nem jelölt felvételeket Rácz Péter készítette)

Ugrásszerű változásnak vagyunk tanúi: a projekt kiírása szerint a felújításban érintett állomásokon mind SK+55 (sínkorona fölött 55 centiméteres magasságú), tetővel védett peronokat, az esélyegyenlőségi szempontoknak megfelelő aluljárókat építenek. A tetők mindenhol egységesek, Püspökladány állomásépülete azonban egy, a Tiszavidéki Vasút stílusával harmonizáló új előtetőt is kap majd.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!