Van még élet a bányában

Vörös Attila   ·   2012.10.27. 20:00
400_of_IMG_0312__121024_Delegyhaza__M62306__k

Valaha villamosított iparvágány ágazott ki Délegyháza állomásról a sóderbánya felé, ahol egy rakodón és további négy vágányon zajlott a forgalom. Szerencsére az iparvágány még megvan, bár a felsővezeték-hálózatból mára csak az oszlopok maradtak. Délegyháza-Újbánya állomásról hosszú vonatmentes időszak után az M43-as autópálya építésekor indultak két éven át újra tehervonatok. Az Eurocom a csúcsidőszakban napi két pár sódervonatot húzott Délegyházáról Budapesten, Cegléden, Szegeden és Hódmezővásárhelyen át a Földeák és Makó-Újváros közti nyílt vonali rakodóhelyre. A szépreményű Eurocom jóvoltából a bánya iparvágányán megfordultak a kék Szergejek, a cég Bobója, Kocúrjai, de a szükség egyszer a Floyd egyik román dízelének a bevetését is megkövetelte.

A délegyházi bányavidék messziről felismerszik<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: a szerző)

Aztán 2009-ben az alföldi sóderszállításnak egy időre vége lett, de 2010-ben a Masped visszatért Délegyházára. Ők is az M43-as egy szakaszának építéséhez hordták a sódert, mégpedig a bányától Szegedig (illetve Algyőig) végig classic Szergejjel. Az üres vonatok Cegléden és Budapesten át közlekedtek, a rakottak pedig Kiskunhalason és Kiskunfélegyházán át. A Masped fuvarja nem volt olyan gigantikus, mitn az Eurocomé, csupán néhány hónapig tartott. Aztán a Masped Rail Cargo Magánvasút Zrt. fuvarjai is elfogytak, majd hosszú agónia után idén januárban megindították a cég végelszámolását.

Újra tehervonatot raktak a bányában. A szombathelyi 306-os remot Szergej külön érdekesség

A bánya iparvágányán jó két éve nem volt már élet. Szerdán 306-os remot Szergej harminc üres vagont húzott a a bányába, ezeket néhány óra alatt meg is rakták. A rakott vonat élén a Szergejt Délegyházán Gigant váltotta, a V63-as Szolnok-rendezőig húzta a vonatot. Itt újabb Szergej, a 127-es állt a sódervonat élére, ami még aznap este megérkezett a célállomásra, Szentesre.

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.