Van még ott, ahonnan ez jött!

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2014.01.29. 07:45
kiskep_00

A Bmpeer sorozatú kocsikat a ŽOS Vrútky gyártja egy még 2010-ben aláírt szerződés második opciójának lehívása értelmében. A finanszírozást az Európai Unió közlekedésügyi operációs programja is segíti. A másodosztályú kocsik a legkorszerűbbek közé tartoznak Szlovákiában, nemcsak a belföldi IC és távolsági gyorsvonatokon vetik be őket, hanem a nemzetközi forgalomban, Zsolna és Prága között is megállják a helyüket.

fotó: a szerző

A kocsik 160 kilométer per órás sebességre képesek, 76 ülőhely található bennük. Az utastér középfolyosós, termes kialakítású, az ülések négyesével (2+2) vannak rögzítve középen asztallal. A függöny mögött egy-egy konnektor is megbújik. A 26,4 méteres kocsik súlya 44 tonna. A vagonok végein a nagyméretű poggyászok elhelyezésére is alakítottak ki teret.

A Szlovák Vasúttársaságnak (ZSSK) jelenleg 1 040 vasúti kocsija van, ezek átlagéletkora meghaladja a 21 évet. A kocsik csupán egy ötöde, azaz 211 vagon öt évnél fiatalabb, másik 113 kevesebb, mint tíz éves, ezzel szemben összesen 643 kocsi a 21 és 45 év közötti kategóriába tartozik.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.