Várják a gazdasági bevándorlókat, de nem mehetnek Splitbe

MTI/iho   ·   2015.01.23. 08:33

A gyár szerint az országban nincs további szakképzett munkaerő a piacon – írta a Polsovni Dnevnik horvát gazdasági napilap. Mirando Mrsic munkaügyi miniszter már harmadik éve nem engedélyezi a hajógyárak számára, hogy külföldi munkaerőt foglalkoztassanak. A legtöbb munkavállalási engedélyt az idén is a spliti hajógyár kérte, összesen 2600 munkahelyre keresnek szakképzett munkásokat külföldről.

Mrsic kijelentette: „van elég munkanélküli Horvátországban is, nem kell ajtót nyitni a külföldi munkavállaló előtt.”

Hozzátette, fizessék meg az embereket, és akkor majd a szakképzett munkaerő nem megy el külföldre. A hajógyár szerint egyedi képesítésekről van szó: a munkanélküli hivatalban nyilvántartott 3218 hajógyári munkás közül, akik miatt a minisztérium nem engedi a külföldiek foglalkoztatását, a fele nem vállalja a munkát, a másik fele pedig nem elég képzett.

A Brodosplit hajógyárban január végéig 2598 munkahelyre írtak ki pályázatot. A cég 2413 alkalmazottat foglalkoztat, az átlagfizetés pedig eléri a bruttó 9200 kunát (1200 eurót).

Josip Jurisic hajógyári szóvivő elmondta, hogy a vállalat több üzlettől is elesett, amiért nem tudott időre teljesíteni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.