Vasútfejlesztés a Karlovac–Oštarije vonalszakaszon
A projekt az V. páneurópai vasúti folyosó, a Rijeka–Zágráb–Budapest szakasz modernizációja szempontjából jelentős.
A HZ Infrastruktura a Mobilita Evolva és az Ekonerg Energetikai és Környezetvédelmi Intézet konzorciumával kötött szerződést az M202-es számú Rijeka–Zágráb vasútvonalon fekvő Karlovac–Oštarije szakasz korszerűsítésével összefüggő megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére. A szükséges dokumentációkat 4 millió 150 ezer horvát kuna (552 ezer 677 euró, hozzávetőlegesen 196 millió forint) értékben készítik el a tervezőintézetek. A tanulmány elemzi a vonalkapacitás növelésének lehetőségeit, a közlekedésbiztonsági szempontokat, továbbá tartalmazza a költségelemzést. A projektet a Kohéziós Alap társfinanszírozza a 2014–2020 közötti versenyképességi és kohéziós operatív program keretében.
A Karlovac és Oštarije közötti negyven kilométeres vasúti vonalszakasz a Zágráb–Rijeka vonal részeként fontos szerepet tölt be a nemzetközi forgalomban. A korridoron néhány beruházás már befejeződött, például korszerűsítették a biztosítóberendezéseket Zágráb főpályaudvarán. Néhány szakaszon jelenleg zajlanak a munkálatok, például Dugo Selo és Križevci között, míg többek között a Križevci–Koprivnica–államhatár szakasz felújítása is a közbeszerzés szakaszában van.
A horvát kormány közlekedési minisztériuma még 2018-ban írta alá a szóban forgó szakasz korszerűsítésével összefüggő tanulmányi és tervdokumentumok elkészítésére vonatkozó szerződést; a megvalósíthatósági tanulmányt tizennyolc hónap alatt kell elkészíteni. A szakasz felújításával a tervek szerint 2023 decemberében készül el a kivitelező – írja a railwaypro.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!