Vasúti térhódítás az alpesi tranzitforgalomban

Hörcher Dániel   ·   2011.09.08. 19:15

A svájci Közlekedési Minisztérium közlése szerint 2011 első felében a közúti és a vasúti forgalom egyaránt nőtt a tradicionális észak-déli közlekedési folyosókon. A vasút azonban jobban teljesített a gumikerekű vetélytársaknál, piaci részesedése 2010 hasonló időszakához képest javult, szám szerint 62,6 százalékról 64,1 százalékra.

A svájci vasúttársaságok költségei jórészt frankban jelentkeznek, ügyfeleik viszont általában euróban fizetnek. Az árfolyamingadozások ellenére mégis növelni tudták piaci részesedésüket<br>(fotó: Hörcher Dániel)

A pozitív változás annak ellenére következett be, hogy a Simplon-alagút tűzesete és az azt követő helyreállítási munkálatok miatt hatvan RoLa-vonatot le kellett mondani. Az elmúlt félév utolsó heteiben már némi visszaesést tapasztaltak az elemzők, amit a minisztérium az európai gazdaság lelassulásával és a svájci frank egekbe szökő árfolyamával magyaráz – írja a swissinfo.ch.

Megszorításokra és hatékonyságnövelésre készül a teherszállítás bíztató tendenciái ellenére az SBB. A következő hat évben 550 millió frankos megtakarítást tart szükségesnek a társaság menedzsmentje. A genfi székhelyű Le Temps értesülései szerint a küszöbön álló nagyarányú járműbeszerzések és az energiaárak emelkedése miatt kell szorosabbra húzni a szövetségi vasút nadrágszíját.

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.