Svájci motorvonatokra vetett szemet a szakminiszter
Lázár János helvét orientációját az magyarázza, hogy az alpesi országból tíz év után levetett vasúti járműveket lehet beszerezni.
Lázár János helvét orientációját az magyarázza, hogy az alpesi országból tíz év után levetett vasúti járműveket lehet beszerezni.
A harminchárom korszerű motorvonat Franciaország és Svájc között fog pendlizni.
A Digital Automatic Coupling európai bevezetését sürgető német nyelvű országok közlekedési miniszterei „Jön a DAC!” jeligére közös nyilatkozatot írtak alá, ezzel is jelezve elkötelezettségüket a vasúti teherszállításban a digitális automata csatlás gyors bevezetése és közös finanszírozása iránt.
A Svájci Szövetségi Vasút még ötöt kér a Stadler nagysebességű motorvonataiból az olaszországi nemzetközi járatok bővítéséhez.
Tavalyelőtthöz hasonlóan 2023-ban is 92,5 százalékban tartották a menetrendet az SBB járatai a jelentős utasszám-növekedés és az állandó pályafelújítások ellenére is.
A kezdeményezés célja egy nyitott, autonóm és együttműködésen alapuló innovációs tér létrehozása a vasúti tematikájú nyílt forráskódú szoftverfejlesztéshez.
A svájci szövetségi közlekedési hivatal kiadta a típusengedélyt az SBB Cargo tehervonatain végzendő automatikus próbákhoz.
A klímaváltozás elleni küzdelem a 21. század egyik legnagyobb kihívása. Egyre gyakoribbá válnak az extrém időjárási jelenségek, mint például a hőhullámok és az árvizek, így az infrastruktúra-kezelőknek is alkalmazkodniuk kell a megváltozott körülményekhez.
Több mint kilencszáz motorvonat gyártásában a Stadler szolnoki üzeme is részt vett.
A forgalmas Hauenstein-bázisalagút többszöri halasztást követően 2028-ra válhat korszerűbbé.
A Porta Moravica EC-vonatba lesz besorozva a svájci élménykocsi.
A hét plusz Stadler-motorvonatot Svájc és Németország között vetik majd be, mozdonyvontatású szerelvényeket nyugdíjazva.
A Stadler a megrendelés első lehívásakor 286 motorvonatot szállít, ami mintegy kétmilliárd svájci frankos megrendelést jelent.
Összesen akár ötszáztíz villamos Flirt motorvonatot építhetnek meg az SBB, a Thurbo és a RegionAlps vasúttársaságoknak. A cég fennállása során eddig ez a legnagyobb megrendelés.
A svájci vasúttársaság újabb hatvan kétszintes Stadler-motorvonattal növeli interregionális kapacitásait.