Evolúció a vasúton: Flirt Evókat állít forgalomba az SBB
A harminchárom korszerű motorvonat Franciaország és Svájc között fog pendlizni.
A harminchárom korszerű motorvonat Franciaország és Svájc között fog pendlizni.
A Digital Automatic Coupling európai bevezetését sürgető német nyelvű országok közlekedési miniszterei „Jön a DAC!” jeligére közös nyilatkozatot írtak alá, ezzel is jelezve elkötelezettségüket a vasúti teherszállításban a digitális automata csatlás gyors bevezetése és közös finanszírozása iránt.
A Svájci Szövetségi Vasút még ötöt kér a Stadler nagysebességű motorvonataiból az olaszországi nemzetközi járatok bővítéséhez.
Tavalyelőtthöz hasonlóan 2023-ban is 92,5 százalékban tartották a menetrendet az SBB járatai a jelentős utasszám-növekedés és az állandó pályafelújítások ellenére is.
A kezdeményezés célja egy nyitott, autonóm és együttműködésen alapuló innovációs tér létrehozása a vasúti tematikájú nyílt forráskódú szoftverfejlesztéshez.
A svájci szövetségi közlekedési hivatal kiadta a típusengedélyt az SBB Cargo tehervonatain végzendő automatikus próbákhoz.
A klímaváltozás elleni küzdelem a 21. század egyik legnagyobb kihívása. Egyre gyakoribbá válnak az extrém időjárási jelenségek, mint például a hőhullámok és az árvizek, így az infrastruktúra-kezelőknek is alkalmazkodniuk kell a megváltozott körülményekhez.
Több mint kilencszáz motorvonat gyártásában a Stadler szolnoki üzeme is részt vett.
A forgalmas Hauenstein-bázisalagút többszöri halasztást követően 2028-ra válhat korszerűbbé.
A Porta Moravica EC-vonatba lesz besorozva a svájci élménykocsi.
A hét plusz Stadler-motorvonatot Svájc és Németország között vetik majd be, mozdonyvontatású szerelvényeket nyugdíjazva.
A Stadler a megrendelés első lehívásakor 286 motorvonatot szállít, ami mintegy kétmilliárd svájci frankos megrendelést jelent.
Összesen akár ötszáztíz villamos Flirt motorvonatot építhetnek meg az SBB, a Thurbo és a RegionAlps vasúttársaságoknak. A cég fennállása során eddig ez a legnagyobb megrendelés.
A svájci vasúttársaság újabb hatvan kétszintes Stadler-motorvonattal növeli interregionális kapacitásait.
A Deutsche Bahn kísérleti jelleggel újra forgalomba állított hálókocsikat, a nagy távolságú éjszakai járatokon.