Vezérlőkocsik a GYSEV-nél

iho/vasút   ·   2012.08.30. 13:51

A MÁV-nál és az ÖBB-nél rendszeres a vezérlőkocsis, tolt ingavonati üzem, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy Ausztriában a ZWS rendszernek köszönhetően szinte mindegyik vezérlőkocsi szinte mindegyik vontatójárművel képes együttműködni. Ellenben a magyar vasúton nemhogy vontatási nemhez, de mindegyik sorozathoz külön vezérlőkocsi-típust építettek, vagy éppen a már meglévő mozdonyokat alakították át az új vezérlőkocsikhoz.

A használtan vásárolt Schlieren-kocsikból összeállított, bérelt vagy saját Siemens mozdonnyal vontatott szerelvényekhez három, a CityShuttle forgalomból ismert vezérlőkocsit vásárolt a dunántúli társaság. A kocsikat jelenleg felkészítik a hatósági vizsgára, majd megkapják a flottaszínt, és előreláthatólag októbertől forgalomba is állnak. A vezérkocsis szerelvények vontatva 160, tolt üzemben 140 kilométer per órás sebességgel haladhatnak – áll a GYSEV sajtóközleményében.

Ezek a sebességértékek különösen érdekesek, hiszen a GYSEV Schlieren kocsijai itthon csak 120 kilométer per órás sebességre lettek levizsgáztatva. Erről megkérdeztük a vasúttársaságot is, ám egyelőre nem kaptunk hivatalos választ.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!