Vikramaditya: irány a tenger!
Ha minden a tervek szerint megy, akkor a volt szovjet Kijev-osztályba tartozó hajó májusban a Barents-tengeren teszi meg az első próbaútját. Az 1987-ben hadrendbe állt Baku, majd a Szovjetunió felbomlása után Gorskov admirális néven is ismert, hagyományos meghajtású, 273 méter hosszú és 45 ezer tonnás vízkiszorítású hordozónak eredetileg már 2008. augusztusában hadrendbe kellett volna állnia. A 2004. január 20-án Oroszországtól megvásárolt hajót azonban utolérte minden orosz és indiai fegyverzeti program örök kísérője, az idő- és költségtúllépés, így még csak most kezdheti majd meg a próbautakat.
Az első út időtartama 3 és fél hónap lesz, melynek során már vegyes, orosz-indiai személyzet üzemelteti majd a hajót. Ha nagyobb átalakítási, javítási igények nem bukkannak fel a próbaút során, akkor India már 2012. december 4-én átveheti az INS Vikramaditya-t, és hazai kikötőbe hajózhat a Szevmash hajógyárából. Az eredeti, 2004-es szerződés szerint a hajót ingyen kapta meg India, míg a felújításáért 800 millió dollárt, a 12 Mikoyan MiG-29K (9.41-es termék) és a 4 kétüléses MiG-29KUB hajófedélzeti vadászbombázóért 1 milliárd dollárt fizetett. Az átalakítás több mint 8 évbe és csak a hajóra számítva 2,35 milliárd dollárba került. India végül 29 MiG-29K/KUB Fulcrum vadászgépet vásárolt, melyek egy része a szárazföldi kiképzésre szolgál majd.