Visszatértek a Desirók az 5-ös vonalra

Vörös Attila   ·   2014.07.09. 12:30
400IMG_0841__140326_Tarkany-Csep__6342670

Korábban arról kérdeztük a MÁV-ot, hogy a nyári menetrendváltással miért lettek újra bézések a Fehérvár–Komárom–Esztergom vasútvbonalak személyvonatai, miközben a személyvonatok előtt vagy mögött állomásközre karbantartásra, vagy onnan igyekvő Esztergom–Székesfehérvár viszonylatú szerelvénymenetek közlekedtek Desiróval – teljesen üresen. A MÁV egy héttel ezelőtti válasza ez volt:

„2014. július 21-től a Budapest–Esztergom vonalon módosított vágányzári menetrend lépett életbe. A szerelvényfordulók átalakításakor többek között ennek a vonalnak a megfelelő kiszolgálását is figyelembe kellett venni, ezért a Székesfehérvár–Komárom és Komárom–Esztergom vonal ideiglenes Desiro kiszolgálását újra Bz motorvontokra kellett áttervezni. A kérdésében említett szerelvénymenetek javítási és karbantartási céllal közlekednek, utasokat nem szállíthatnak.”

Desiro Tárkány-Csépen

Hogy a szerelvénymenetek nyáron is személyvonatokat helyettesítsenek, annak a MÁV szerint az az oka, hogy ahhoz további két motorvonati egységre lenne szükség, ami nyáron nem biztosítható. A Desirók karbantartási helye egyébként Székesfehérvár és Istvántelek, üzemanyagot viszont Komáromban is vételezhetnek.

Az 5-ös vonalon sokszor csurig megtelő Bézé kapcsán a MÁV-tól ezt a választ kaptuk: „A vasúttársaság folyamatosan figyelemmel kíséri az utasforgalmat, a napokban utasszámlálást is végzünk ezeken a vasúti vonalakon, mely függvényében megvizsgáljuk a kapacitás bővítésének lehetőségét.”


Most mindenesetre azt látjuk, hogy hétfőtől a 34915/34914-es vonatpár Desiróval közlekedik, ez a korábbi szerelvénymenet Desirója lehet. A másik vonatpár (34910/34923) maradt bézés az 5-ös vonalon. Ahogy láttuk, a 4-es vonal szeméylvonati forgalmában is részt vesznek a Desirók, de Bézé is maradt. Félsiker tehát, de talán így optimális. Hogy miért lett mégis Desiro a mellékvonalakra, megkérdeztük a MÁV-ot. Vélhetően a 30a Desiro-tilalma is közrejátszik a dologban.

Maradt még azért Bzmot is<br>(fotók: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Nyugat-Balkán felé terjeszkedik a TEN-T

iho/vasút   ·   2021.01.24. 19:05

A transzeurópai közlekedési hálózat létrehozása rendkívül fontos az európai integrációs folyamatban, hiszen a magáncélú utazás mellett a vállalkozásoknak is könnyebbé teszi a szállítást, aminek fontosságára a koronavírus-járvány is rámutatott.