Vitézy Dávid: Semmi szükség nincs a Városligetben új parkolóház megépítésére

MTI/iho   ·   2020.05.25. 19:15
vesz_parkolohaz0
Index: A főváros nem akarja a parkolóházat

Bardóczi Sándor fővárosi főtájépítész az Indexnek elmondta, hogy az állatkerti parkolóházat nem akarja megépíteni a főváros.

– Majd megépíti, aki akarja vagy van erre pénze. Mi csak a helyét biztosítjuk, mert az OTÉK, vagyis a Országos Településrendezési és Építésügyi Követelmények parkolási normatívája szerint ez kormányrendeletben szabályozott kötelességünk – tette hozzá.

Bardóczi szerint a főváros csak annyit tud minimalizálni, hogy a korábbi ezer helyet hétszázra csökkentheti. Persze ha kikerül a Nagycirkusz a területről, akkor a kötelező parkolószám tovább csökkenthető, de ez kormánydöntést igényel.

 

Korábban írtuk:

A vezérigazgató felidézte, az Állatkert bővítése és a Biodóm megépítése kapcsán évekkel ezelőtt merült fel, hogy egy 700 férőhelyes új parkolóház épüljön a Városligetbe, az intézmény mellé. Az állatkerti beruházáshoz hasonlóan, annak részeként, a főváros kérésére a parkolóház megépítését a kormány 100 százalékban támogatta is. Az építkezés azonban a Biodóm építése körüli egyéb viták miatt el sem indult még.

– Ehhez képest csalódottan olvastam a Városligeti Építési Szabályzat (VÉSZ) módosítására készült friss fővárosi javaslatban, hogy az épülő Biodóm mellé az Állatkert által betervezett 700 férőhelyes új parkolóház előírásként ismét benne van a tervekben – írta Vitézy Dávid, hangsúlyozva, hogy „a Ligetbe ez a létesítmény nem való, közlekedési szempontból is aránytévesztés volna a megépítése”.

Hozzátette, a múlt őszi önkormányzati választások után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa első, 2019. decemberi ülésén a kormányzati oldal felajánlotta a fővárosi vezetésnek, hogy a volt Vidámpark helyére tervezett Hermina garázsra szánt, a fővárosnak már átadott körülbelül 6 milliárd forint összegű állami támogatás a felesleges parkolóház megépítése helyett átcsoportosítható és felhasználható a Biodóm épületének befejezésére.

Ebből logikusan következne a garázs elhagyása és a szabályozási tervből való törlése, azonban a VÉSZ most közzétett tervezetében mégsem ezt látható.

– Megérett az idő arra, hogy a Városliget valóban csak a gyalogosok és kerékpárosok birodalma legyen, és a közúti forgalom egyáltalán ne lépje át a Városligetnél a Hungária gyűrű vonalát. A Hermina garázst tökéletesen kiváltja a kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál építendő, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa által jóváhagyott P+R parkolóház, mely szerepel is a VÉSZ tervezetében és amely hét közben az M3-as autópálya felől érkező autós ingázókat, hétvégén pedig a Városliget látogatóit szolgálhatja majd – hangsúlyozta a vezérigazgató.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút Közlekedésfejlesztés

Délkeleti végeken

Zöldi Péter   ·   2019.08.03. 15:30
Időről időre evidenciaként kerül a felszínre a budapesti hármas metró délkeleti, repülőtéri meghosszabítása Kispesten és Pestlőrincen át. Mindenféle érzelmi és közlekedési érv előkerül, de valahogy a városszerkezeti vonatkozásokról soha nem esik szó. Ezek nélkül pedig esélytelen megítélni egy ekkora beruházás valószínűségét.