Gőzmozdonyra ETCS-t? Miért ne?! A britek egy A1-essel megmutatták!
Elkészült a világ első, ETCS-sel ellátott gőzöse, a tesztek már zajlanak. A cél, hogy a nosztalgiajáratok a jövőben is zavartalanul tudjanak közlekedni az országos vasúthálózaton.
Elkészült a világ első, ETCS-sel ellátott gőzöse, a tesztek már zajlanak. A cél, hogy a nosztalgiajáratok a jövőben is zavartalanul tudjanak közlekedni az országos vasúthálózaton.
Az Európai Vasúti Fuvarozási Szövetség arra figyelmeztet: az előírások változásai, az egyes országok eltérései és a vasúti üzemeltetők üzleti szempontjainak hiánya miatt az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer elveszítheti eredeti célját, az átjárhatóság javítását.
A norvég infrastruktúra-kezelő Bane Nor a globális ellátási lánc válsága miatt nem tudja beszerezni az egységes európai vasúti forgalomirányítási rendszer megfelelő megvalósításához szükséges eszközöket.
Valós esély van arra, hogy néhány mozdony 2026-ig nem közlekedhet számos európai vasútvonalon.
Az eddigi legnagyobb kölcsönt kapja az Európai Beruházási Banktól (EIB) a cseh pénzügyminisztérium.
Magyarország az Európai Unió felé tett vállalásainak megfelelően elkezdte az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS) rendszer kiépítését.
Az Európai Bizottság 2023-ig létrehozza az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert, amely az eltérő tagállami szabályozásokat és rendszereket váltaná fel, megkönnyítve a nemzetközi vasúti közlekedést.
A magyar vasúti kommunikációs rendszert korszerűsítő GSM-R projekt előkészítéséhez szükséges utolsó szerződéseket a napokban írják alá.