A jövő járművei a föld alatt

iho/közút   ·   2012.12.08. 13:00
00

A nosztalgiát a felszínen hagyva a jövő járműveinek terveiből nyílt kiállítás a Deák téri aluljáróban, a Millenniumi Földalatti Vasút régi, felhagyott alagútjában található múzeumban. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervező Tanszékének 2012-ben végzett hallgatói mutatták be járműkoncepcióikat a riksától a taxin, az autóbuszon át egészen a HÉV jövőbeli  – áhított – szerelvényéig.

Távolsági és kis befogadóképességű helyi busz Várdai Pétertől<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Kemsei Zoltán)

A kiállítók és műveik:

Várdai Péter – „A tervezésben az új, egyedi gondolatok, megoldások érdekelnek.”
A 2012-ben, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervező szakán diplomázott alkotó három tervvel szerepel a kiállításon: távolsági autóbusz-koncepció 2030-ra, a belvárosi szűk utcákba vagy kis településekre szánt 9 méteres busz és a diplomamunkájaként készített 24 méter hosszú, BRT-rendszerben közlekedő autóbusz.

Molnár Ádám – Magyar Formatervezési Díj 2012
Munkája során szenvedélyesen kutatja és megfigyeli a minket körülvevő világot. Eddigi pályafutása egyik legnagyobb elismerése a 2012–es évi Magyar Formatervezési Díj elnyerése volt. A díjat diplomamunkája – teljes vonatszerelvény külső és belső formaterve – nyerte el, amely egy új, korszerű helyi érdekű vasút koncepció Budapest számára. A kiállításon is ezt a munkáját mutatja be.

Molnár L. Péter – „Elsősorban elemző tervezőnek tartom magam”
Munkája során különös figyelmet szentel az általa tervezett tárgyak és eszközök környezetükkel kialakított kapcsolatára, valamint társadalmi és kulturális hatásaira. Kiállított munkája: belvárosi használatra szánt midibusz-koncepció.

Húnfalvi András – „Mindig is érdekeltek a járművek…”
2012-ben végzett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervező szakán. Diplomamunkájának egy utas-, város- és környezetbarát belvárosi buszkoncepciót választott, amelyet a Mercedes-Benz buszrészlegénél, az EvoBus Designnál készíthetett el, ezt a tervét választotta a kiállításra is.

Ruppert Dániel – „Fontos a körülöttünk lévő épített világgal való kapcsolat.”
Tanulmányait szintén a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végezte, formatervező szakon. A kiállításon egy futurisztikus, vezető nélküli taxi tervét mutatja be.

Erdélyi Tamás – Riksa
2012-ben végzett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervező szakán. Célja egy élhetőbb, élvezhetőbb városi környezet kialakítását segítő szolgáltatás létrehozása volt olyan tárgy segítségével, amely a városi közlekedésben tapasztalható problémákra reflektál és a fenntarthatóság szemléletét hordozza. A riksa tervei az egyszerűség és a funkcionalitás jegyében születtek.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.