A Stadlertől vesz Bern S-Bahn-szerelvényeket

iho/vasút   ·   2016.05.18. 18:45
400px_stadler_bern

A napokban aláírt, 134 millió svájci frank értékű megállapodás a svájci főváros környékén ötvennégy kilométernyi méteres nyomközű elővárosi vasúthálózatot üzemeltető Regionalverkehr Bern-Solothurn valaha volt legnagyobb járműbeszerzése. A kontraktus magában foglalja az alkatrészellátást is. Az RBS az utazóközönség igényeinek felmérését követően, azokhoz igazítva rendelte meg a járműveket a svájci gyártótól, mely nagyra értékelte a közlekedési vállalat ezen lépését – adja hírül a Railway Gazette.

A Stadler 14, igényre szabott, keskeny nyomközű elővárosi motorvonatot gyárthat a berni RBS-nek (látványterv: Stadler Rail)

Az 1250 voltos egyenáramról üzemelő, keskeny nyomközű vonatok száz kilométer per órás legnagyobb sebességet érhetnek el. A hatvan méter hosszú, légkondicionált, részben alacsonypadlós járművekre száznégy ülő- és további háromszázhatvan álló utas fér majd fel. Az állóhelyek nagy területe, valamint az oldalanként és részenként két ajtó a gyors utasáramlást segíti elő.

A svájci főváros új elővárosi szerelvényeit az attól körülbelül száznegyven kilométerre található bussnangi Stadler-üzem építi meg. Az első jármű várhatóan 2018 végén állhat forgalomba a hálózat legforgalmasabb vonalán, a Bernt és a tizenegyezer lakosú kisváros Worbot összekötő S7-es viszonylaton. A Stadler-vonatok a tervek szerint 2020-ra veszik át teljesen a naponta huszonnégyezres utasforgalmat bonyolító vonalat a társaság által negyven éve használt, még az 1970-es években gyártott „Mandarinli”-kocsiktól – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek