Addig lesz vágányzár, amíg nem lesz elég Desiro?
Amint befejeződik a lajosmizsei vonalon két hónap után a vágányzár, indul is a következő. Ez augusztus 30-áig tart, iskolakezdésre már mindenképp kell a vasút. De a nyarat egész jól kihagyta a 142-es vonal északi része – egyes információink szerint a második augusztusi kizárásnál előbb volt meg az igény a vágányzárra, és csak utána találták ki, hogy mit is csniáljanak majd. Az ok pedig egyszerű, a Startnak nincs elég Desiro motorvonata, hogy egyszerre jelen legyen velük a Balatonon, a lajosmizsei vonalon és a tervek szerint még az augusztusban életre kelő esztergomi vonalon. A Kapella adatbázisában az augusztus 20–30-áig tartó munkáknál ezeket sorolták föl:
- vágányátépítés,
- szórványos talpfacserék,
- hosszúsín cserék,
- nagygépes vágányszabályozás,
- M5-ös autópálya kis karbantartási munkái, sóvédelem.
Magyarul ugyan az, mint amit most is csinálnak. A 142-es vonal fejlesztésének leglátványosabb része a Kőbánya-Kispest és Kispest állomásköz átépítése. A pár kilométeres szakaszt teljesen újjáépítették, bár nem teljesen új anyagokkal: az egyenes részeken használt, de jó állapotú talpfákat raktak vissza. Innen volt eddig is mit mutatni, dolgozott a rostaszerelvény, aztán a félkész pályára elkezdték szórni a zúzott követ. Pénteken újabb adag kő érkezett, egy részét ismét a Köki–Kispest állomásközben szórták el, a pőrekocsikon érkezett anyagot pedig Kispestre állították be kirakásra.
A Kispest alatti részen már sokkal kevésbé tűnik intenzívnek a munka, a szórványos talpfacserék nyomait lehet látni, de egész Gyálig kell elmenni, hogy az első munkással találkozzon az ember...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!