Az évezred mentése – lett volna

iho   ·   2019.02.03. 13:45
343plehacs_80

Fekve maradt szombat reggel az MVÁ egyik Plehácsa által vontatott tehervonat Gödöllő és Aszód között a 80a vonalon. Információink szerint a főmegszakítójával volt gond. Igazi kuriózum lett volna a mentés, legalábbis tehervonatok mentését tekintve: az épp Aszódra érkező retró festésű 343-as Bézét küldték ki a nem messze veszteglő szerelvényhez.

Szép próbálkozás! (fotók: Volo István)

Ne is gondoljanak arra, hogy majd a Bézé tehervonatot húz, egy kis levegőt is megköszöntek volna, ha termel a Plehácsnak. Az iho által megkérdezett szakértő szerint a mozdonyok működéséhez nagyjából mindenhez szükséges a levegő, így az áramszedő felemeléséhez és fent tartásához is. A Plehács főmegszakítója is levegős: kikapcsoláskor villamos ív keletkezik, ezt az ívet úgy szakítja meg egy pillanat alatt, hogy sűrített levegővel elfújja. Amíg ez a levegőmennyiség nincs meg, a főmegszakítót nem engedi bekapcsolni sem. De levegő kell a fékek feloldásához, és a motorkontaktorokhoz is.

A levegő termelését a pici motor el is kezdte, de a művelet valamilyen műszaki hiba miatt megszakadt, így a Bzmot visszatért Aszódra. Szerencsére ekkor már úton volt Hatvanból a 127-es Szergej, ami végül behúzta a tehervonatot Aszód állomásra. Informátorunk szerint a szerelvény még délután is ott volt, és épp javították a szlovák szerelők.

A Szergej tett pontot a pályafelszabadítás végére

A héten nem ez volt az egyetlen izgalmas mentés: az Avalát szerdán a CER Traxx 3-as mozdonya húzta be Tabditól egész a Keletiig, másnap pedig a Metrans Herkulesének jutott a komáromi fázishatárnál fekve maradt Traxx kisegítése a Transsylvania Eurocityn.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek