Az igazi szinkronpróba
Újra hármasban futottak a Flirtök, és ez már az éles futópróba volt az NKH szakembereinek jelenlétében. A feladat: bebizonyítani, hogy a kétféle eresztésű startos és a GYSEV-es motorvonatok tökéletesen együtt tudnak működni. A futópróbán a piros Flirtöket az 5341 060-as egység képviselte, a kékektől a 415 062-est delegálták, míg a GYSEV a sárga-zöldjei közül a csupán egy napja hatósági vizsgázott 415 504-est küldte.
A múlt heti próbamenet ennek egy felvezető, előzetes próbája volt, amolyan házi védés, hogy az éles futópróba előtt kiderülő esetleges hibákat még ki lehessen javítani. A mostani viszont már teljesen élesben ment, a hardverek és a szoftverek együttműködését az NKH emberei árgus szemekkel figyelték. Vizsgálták többek közt a vészhívórendszer, vészfék, vészfékáthidalás viselkedését a szinkron menetben, de a fázishatárfunkciót, a fázishatár alóli menekülést és a menet közbeni ajtó-vésznyitást is ki kellett próbálni.
A Stadlert is megkérdeztük, hogyan sikerült a próbamenet. A cég tájékoztatása szerint sikeres volt a futópróba – ami azért a gyártót ismerve sejthető volt. Ebben csak egy a rossz: ilyen hármast valószínűleg sosem fogunk látni a nyílt pályán...
További jó hír, hogy az első négy kék startos Flirt megszerezte minden engedélyét, szeptember közepén hatóságiztak. Ha minden igaz, október másodikán debütálnak a motorvonatok a Köki–Fehérvár vonatokon!
Végül egy videó fotósunk kamerájából:
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!