Az olaszok kaphatják a Budapest–Belgrád vasútvonalra szánt kínai pénzt

iho   ·   2017.02.22. 11:15

Aggályok merültek fel a Budapest–Belgrád vasútvonal építésével kapcsolatban, az Európai Unió még 2016-ban indított el kötelezettségszegési eljárást korrupció gyanúja miatt. Mivel a brüsszeli aggályok miatt megkérdőjeleződött a Magyarországról délre kifutó vasútvonal korszerűsítése, Pireusz helyett az olasz kikötők válhatnak az Európába érkező kínai szállítmányok célpontjaivá. Az Új Selyemút (OBOR) fő célpontjává a velencei kikötő válhat – írja az olasz La Reppublica cikkére hivatkozva a Magyar Nemzet Online.

Az uniós jogszabályokkal ellenkezik ugyanis, hogy a 2015-ben Szucsouban aláírt szerződés közbeszerzés nélkül kötötte ki a beruházás fővállalkozóját. Az Európai Bizottság az ügyet közel egy év elteltével sem zárta még le, vizsgálják a projekt összeférhetőségét az uniós jogszabályokkal. Közben egy kínai-olasz konzorcium a velencei kikötő bővítésére szerződött, ami az egyik legnagyobb európai infrastrukturális beruházás lesz. Olaszország vonzó alternatívának tűnik Kína számára, az Európa belsejébe vezető vasúti szállítási útvonal Szlovénián és Ausztrián át haladna.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.