Bécs visszaveri az Emirates ostromát

iho   ·   2013.04.24. 11:30
Airbus_A380_Emirates_ILAberlin2010_01

Az osztrák légügyi hatóságok elutasították a Dubaj-központú Emirates kérését, és nem adtak engedélyt arra, hogy a jelenlegi heti 13 Dubaj–Bécs járat némelyikére a légitársaság A380-asokat állítson be. Ugyancsak elutasította a hatóság a heti járatok számának emelését.

Az indoklás szerint – amit egyébként Tim Clark, az Emirates elnöke nevetségesnek minősített – a bécsi hatóság egyrészt úgy véli, a kétszintes óriásgépek beállítása „túl nagy kapacitást” jelent, és ez kiélezné a versenyt. A hatóság bevallottan az ország gazdasági érdekeinek védelmében hozta meg a döntését.

A vita egyébként nem újkeletű, bár az A380-asok beállításáról korábban nem volt szó: az osztrák közlekedési tárca már tavaly is elutasította, hogy az Emirates megemelje a heti járatszámot.

Az akkori döntés hátterében az osztrák sajtó egy része valójáben nem magát a hatóságot, hanem az igazi konkurenciát, az Austrian Airlinest és legfőképp az osztrák társaság anyavállalatát, a Lufthansát sejtette, amely állítólag közvetlenül a bécsi kormánykoalíció pártjainál lobbizott azért, hogy az Öböl menti társaság ne kapjon újabb járatengedélyeket.

Tim Clark akkor nyíltan ki is mondta, hogy szerinte elsősorban a Lufthansa számára nyugtalanító az Emirates jelenléte ezen a piacon. Elítélte az osztrák állam eljárását a legendás egykori autóversenyző és légitársaság-alapító, Niki Lauda is, miközben a súlyosan veszteséges Austrian azzal vádolja az Emiratest, hogy Dubajban kevesebb adót kell fizetnie az Öböl menti társaságnak a kerozinért.

Az Emirates viszont az erős utazási igényekre hivatkozik, Bécs és Dubaj között 2004-től a tavalyi járatbővítési kérelemig több mint egymillióan repültek, és az Öböl menti társaság új alkalmazottakat kellett, hogy felvegyen az erősödő utasforgalom kezelésére Bécsben. A forgalmat nyilván még inkább növelné, ha az európai bizottság elfogadná azt a javaslatot, hogy az Egyesült Arab Emírségek állampolgárai vízum nélkül jöhessenek a schengeni övezetbe, de ezt Belgium mellett épp Németország és Ausztria vétózta meg.

 


Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.