Csábító a veszprémi buszsofőrfizetés
Várólista alakult ki a V-Busz Kft-nél, mivel a 2000 forintos órabér és a kollektív szerződés munkavállalók számára egyértelműen kedvező foglalkoztatási szabályai, meghozta eredményét és egy hónap elteltével megszűnt a társaságnál a munkaerőhiány – számolt be róla a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet.
Egyértelművé vált, hogy a 2000 forintos órabérrel a munkaerőt meg lehet tartani, sőt még túljelentkezés is tapasztalható a munkáltatónál. A januári nettó bérek – amit a V-Busz Kft. az autóbuszvezetők bankszámlájára utalt – 320 és 510 ezer forint között voltak, igencsak jelentős túlórateljesítés mellett, mivel 25–30 autóbuszvezetővel kevesebb létszámmal indult el 2019. január 1. napjával Veszprémben a szolgáltatás. A V-Busznál nincs üzemanyag-megtakarítás és cafeteria juttatás, viszont a munkahelyen eltöltött idő teljes mértékben munkaidőként van elszámolva.
A SZAKSZ úgy számol, hogy abban az esetben, ha az állományi létszám eléri a tervezett 90–95 főt, az évi maximum 300 óra túlórakeret kihasználásával, a nettó keresetek 300 és 350 ezer forint körül alakulnak a következő hónapokban.
„Nem kell tovább kísérletezni és találgatni a Volán társaságoknál, hogy-hogy lehet a munkaerő elvándorlását megállítani és a munkaerőhiányt megszüntetni! Minimum 2000 forint alapórabérrel kell alkalmazni a szerelőket, autóbuszvezetőket és a munkahelyen eltöltött időt, munkaidőnek kell tekinteni és elszámolni! Meg kell szüntetni az autóbuszvezetőknél a rendelkezésre állási idő alkalmazását, ami jelenleg ebben a munkakörben okozza a legnagyobb feszültséget” – írja a SZAKSZ.
Mint arról beszámoltunk, az év elejével Veszprém búcsút mondott az ÉNYKK-nak (korábban Balaton Volán) és új, saját tulajdonú társasággal biztosítja a város helyi közlekedését.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!