Eberswalde köszönti Budapestet
A BKV által megvásárolt tizenöt kocsi utolsó példánya különleges díszítést kapott a nagy napra. A buszon mindenki otthagyhatta üzenetét, az ablakokban pedig „Eberswalde köszönti Budapestet” feliratot helyeztek el a Barnimer Busgesellschaft dolgozói. Érdekesség, hogy a kilencvenes évek elején forgalomba állta kocsikat éppen az Ikarus 280-as trolibuszok leváltására vásárolták anno.
A kocsikat nagyon megszerették az utasok és a dolgozók egyaránt, nem szívesen válnak meg tőlük, főleg, hogy a helyettük vásárolt Solaris Trollino 18AC-kkal egyelőre sok probléma van. Az utolsó nap főszereplője, a 011-es mellett még egy kocsi, a 017-es van a városban, ezek a hétvégén indulnak Budapestre.
Eközben a levizsgázott és forgalomba állt első kocsival a BKV méréseket végzett. A cél az volt, hogy az új kocsik és a leváltani tervezett Ziu-9-esek energiafogyasztását összevessék. A mérést a cég Szörény áramátalakítójában végezték egy forgalommentes éjszaka, mindkét tesztjármű azonos útvonalon, a Pongrác telep – Hungária krt. – Kerepesi út – Hungária krt. – Pongrác telep útvonalon haladt, a megtett út így mindkettőnél 2,8 kilométer volt.
A mérések alapján az NGE 152-es trolibusz fogyasztása 2,06 kWh volt kilométerenként, a Ziu-9-esnél ez az érték 2,74 kWh volt. A fogyasztáskülönbség így is jelentős (25%), köszönhetően annak, hogy az NGE 152-esek a felvett energiájuk egy részét vissza is tudják táplálni a hálózatba. Még jobb eredményt kapunk, ha figyelembe vesszük, hogy a szovjet kocsi szóló, míg az új kocsi csuklós kivitelű, tehát mintegy negyven fővel többet tud elszállítani. Egy utasra vetítve így a megtakarítás 50-55% körül alakul.