Megvan az ezer!
A németországi Eberswaldéból használtan vásárolt G&S NGE 152-es típusú trolibuszok első példánya egy hónapja kezdte meg próbafutását. Ennek során a budapesti trolibuszhálózat szinte minden helyszínét felkeresték.
A próbafutásokat jól viselte a jármű, komolyabb problémák nélkül ment le az előírt ezer kilométer. Az első napokban a villamoskereszteken fordult elő többször szedőkiugrás, később ezt orvosolták a szedőrugók nagyobb előfeszítésével.
Előfordult olyan hibajelenség a hálózaton több helyen is, hogy a megszokottnál magasabban volt a vezeték, ezért ezt az érzékelő szedőkiugrásnak vette. Emiatt levezérelte jármű a szedőit és dízelaggregáttal kellett továbbmenni. Ezt a problémát a BKV vagy a vezeték lejjebb szerelésével, vagy az érzékelő átállításával orvosolhatja.
A próbák során az is bebizonyosodott, hogy a kocsi igen jó fordulóképességgel rendelkezik, így olyan helyekre is eljutottak, ahová Ikarus 435-össel lehetetlen lett volna. Egyrészt a kanyarokat sem vágja le annyira, mint a 435T, másrészt pedig jól ki lehet tolni az elejét, ami után alaposan alá lehet szedni a kormányt. A térdeplő üzemmódban szinte a járdaszintig le tudja süllyeszteni a kocsiszekrényt, ha elég közel áll a sofőr a járdához, akkor még a mozgássérült rámpát sem kell használni kerekesszékes utas esetén.
A hazai futásengedély megszerzése után még néhány apró simítás van hátra a kocsin és hamarosan forgalomba állhat. A többi jármű eközben a VJSZ-ben készülget.