Elkészült a CZ Loko első EffiShunter 500-as dízele
A csehszlovák ČKD által gyártott dízelgép a CZ Lokónál szinte minden pontján megújult, csak a főkeret és a Bo’Bo’ tengelyelrendezésű forgóvázak maradtak az eredetiek. A metamorfózist követően 723 701-es pályaszámot szerző mozdony többi részét a megrendelő třineci acélművek (Třinecké Železárny) igényei szerint alakították ki – írja a Railway Gazette.
A 13,8 méter hosszú, 72 tonna tömegű jármű eredeti „szívét” a Caterpillar 522 kilowatt teljesítményű C18-as dízelerőforrására cserélték, amely eleget tesz az EU IIIA szintű emissziós előírásainak. Az elektronikus vezérlést, valamint az egyenáramú és váltakozó áramú villamos rendszerek közötti átvitelt a szintén cseh, studénkai MSV Elektronika szállította. A mozdony engedélyezett legnagyobb üzemi sebessége nyolcvan kilométer per óra.
A CZ Loko első felújított EffiShunter 500-as dízelgépét 2015 végén vehette át a třineci acélművek. A mozdonykorszerűsítés nem áll meg: a második EffiShunter 500-as gépet a szerbiai Újvidéken működő Naftna Industrija Srbije rendelte meg. Az üzem legkésőbb március végéig át is veheti a korszerűsített mozdonyt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!