Elkészült a retró vezérlőkocsi is
A MÁV-Start az elmúlt időszakban néhány személykocsiját is régi festési séma szerint színezte át a fővizsgájuk alkalmával. A vagonok teljesen egyenértékűek az többi azonos típussal, csupán a festésükben különböznek. Ennek hála a napi forgalomban is helyt állhatnak – ahogy teszik ezt az encián vékonycsíkos gyorsvonati kocsik a záhonyi, a sötétzöld Bhv-kocsik pedig jelenleg a lajosmizsei oldalban. A korábbi festési mintájú mozdonyokkal együtt ezek a kocsik a balatoni retróhétvégék sztárjai, nem elhanyagolhatóan pedig feldobják a vasútfotósok képeit is.
A Start három Bhv kocsit a fővizsgájukkor már sötétzöldre festett, az igazi ingavonathoz azonban még hiányzott a vezérlőkocsi. A debreceni 149-es BDdf-re esett a választás – egyébként nem sok 100-as vezérlőkocsi felújítást csinálnak már, így nem is volt olyan nehéz ez a választás... A vezérlő fővizsgája nemrég készült el a Szolnoki Járműjavítóban, ahonnan kedd délelőtt húzta ki az egyik szolnoki remot Dácsia három zsírúj IC+-kocsival egyetemben. A kocsik forgalomba állítása előtt futópróbázniuk kell, az IC+-okat a 470 007-es Taurus röpítette el Mezőtúrra és vissza, míg a 149-es vezérlőhöz a párja, a 2103-as retró Csörgő érkezett. A két próbamenet egymás után indult el Szolnokról, de a rövid ingavonat Szajolnál Püspökladány fele vette az útját.
Információink szerint a próbák sikeresek voltak, a vezérlőkocsi szerdától jó eséllyel leváltja kék társát a lajosmizsei vonal háromnegyed-retró szerelvényében, így csupa sötétzöld ingavonatot láthatunk majd közlekedni a 142-esen. A 2103-as Csörgő viszont egyelőre nem jön föl a fővárosba, talán pénteken vele is mennek majd egy kört Lajosmizsére... Aztán jöhet a balatoni bevetés!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!