Elkezdték Székesfehérvár szétbombázását
Alig két év múlva, 2016-ra teljesen újjáépül a székesfehérvári vasútállomás a 30a vonal felújításának befejező lépéseként. A nettó 24 milliárd 899 millió 345 ezer 489 forint értékű beruházás a KÖZOP részeként valósul meg uniós források felhasználásával, de ebben nincs benne az új biztosító berendezés, ami további 8,5 milliárdba kerül. Megújul az állomás vágányhálózata 19 kilométer összhosszúságban, SK+55 centiméter magasságú peronok épülnek, amelyek fölé tetőt is emelnek. Részben átépül a felvételi épület, az áruraktárt, a híres irányítótornyot és több más épületet is elbontják.
A nyáron különösen nagy forgalmat (le)bonyolító pályaudvar eldugott, esetenként évek óta elveszett részeit júniusban kezdték bontani. A gurítóvágányokat már eltűntették, már csak a régi töltés emlékeztet arra, hogy ott egykoron tonnamilliókat rendeztek. A 30-as vonal Szabadbattyán felőli csatlakozásánál ívkorrekciót hajtanak majd végre, ennek is útban lenne a már különben sem használt infrastruktúra. Jelenleg a tehervágányok közül a hátsó, mostanában csak tárolt, összevágandó tehervagonok utolsó állóhelyéül szolgáló sínpárokat bontják, a munka tehát zajlik, de ez érdemben egyelőre nem befolyásolja a vasúti forgalmat.
Aki viszont szeretné megörökíteni a székesfehérvári állomás jelen állapotának végnapjait, az siessen...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!