EMD-mozdonyokat vesz Tunézia

iho/vasút   ·   2016.12.28. 16:15
400px_emd_tunezia

Az SNCFT és az EMD-t 2010 óta tulajdonló Progress Rail Services által aláírt megállapodás értéke százhatvanmillió dinár, vagyis körülbelül 69,4 millió dollár – adja hírül az International Railway Journal.

Húsz GT42AC dízel-elektromos mozdonyt vásárol a tunéziai SNCFT az amerikai EMD-től (forrás: IRJ)

A keskeny, méteres nyomközű dízelgépeket az Indiana államban található muncie-i üzem fogja megépíteni. Az első tíz járművet 2018 szeptemberében, a maradék tízet 2018 novemberében szállítják le. Az SNCFT a mozdonyokat foszfáttal rakott tehervonatok továbbítására fogja használni. A dízelgépek létrehozásakor szem előtt tartják majd, hogy megfelelően tudjanak üzemelni a tunéziai forró, száraz és homokos körülmények között.

Billy Ainsworth, aki a Progress Rail vezérigazgatója és az anyacégnek, a Caterpillar vasúti részlegének alelnöke is egyben, elmondta, az elmúlt tíz évben szinte az összes nagyteljesítményű dízelmozdonyt észak-afrikai és közel-keleti vasutak vásárolták tőlük. A korszerű technológiát képviselő GT42AC típus megbízhatósága, alacsony üzemanyagfelhasználása, valamint digitális vezérlése által egy napjainkra már elöregedő járműflottát erőssé és modernné képes feljavítani – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.