Emirates: nagy budapesti központ lesz, de járat?
Közel 3,200 négyzetméteres területet bérelt a budai Krisztina Palace irodaházban „egy nagy nemzetközi légitársaság”, amely a tervei szerint egy több mint 300 fős regionális call centert hozna létre – közölte a tranzakciót intéző Cushman & Wakefield, a világ legnagyobb magántulajdonban lévő kereskedelmi ingatlantanácsadó vállalata.
Az ingatlantanácsadó cég nem hozta nyilvánosságra, melyik légitársaság az új bérlő, de a HVG úgy tudja, hogy a dubaji Emiratesről van szó.
Szíjjártó Péter államtitkár márciusban már jelezte, hogy az Emirates a magyar fővárosban szolgáltató központot akar létrehozni. Az államtitkár szerint az európai piac az Emirates számára stratégiai jelentőségű, bevételének jelentős része Európából származik, ezért a légitársaság a Budapesten létrehozandó szolgáltató központnak fontos szerepet szán az európai terjeszkedési tervében.
A magyarországi központtal kapcsolatos tárgyalások 2012 márciusában kezdődtek egy nemzetközi tanácsadó cég megkeresésére - tette hozzá Szijjártó. Ő tavaly október 8-án találkozott az Emirates megbízott vezetőivel, majd 10-én a magyar állam támogatási ajánlatot adott ki, amelyet a légitársaság elfogadott, így a magyar állam 300 millió forinttal támogatja a beruházást - közölte az államtitkár.
A három nagy Öböl-menti légitársaság egyike, az Emirates európai terjeszkedésének fontos jele volt, hogy a cég áprilisban bejelentette, egy alkalomra, a légitársaság bécsi járatainak tizedik évfordulójára, egyik 500 személyes kétszintes A380-as óriását is beállítja a Dubaj-Bécs vonalon. Normál járatokon a cég 777-eseket üzemeltet erre a desztinációra. Május 26-án a terveknek megfelelően le is szállt a SzuperJumbo a bécsi repülőtéren, és az ünnepségen többször elhangzott, hogy a tíz évvel ezelőtti heti néggyel szemben ma már heti 14 járat köti össze a két fővárost.
A mostani barátságos légkörű ünneplés közepette már senki nem emlegette, hogy tavaly áprilisban az osztrák légihatóság a túlságosan erős versenypozíció okán nem engedélyezte első nekifutásra a tizennegyedik járatot, és azt sem, hogy a járatok egyikére az Emirates rendszeresen az A380-asok egyikét küldje.
Ami pedig az esetleges budapesti reményeket ileti, kétségtelen, hogy különböző fórumokon olykor felvetődik annak híre, vagy legalábbis vágya, hogy az Emirates budapesti járatot is nyitna, hiszen a versenytársak egyike, a Qatar sikeres járatot üzemeltet Doha és Budapest között. Az Emirates esetében azért más a helyzet, mert a Qatarral ellentétben, amely A320-asokat és 321-eseket repültet hozzánk, az Emirates flottájában egyáltalán nincs keskenytörzsű repülőgép, szélestörzsű utasszállítót viszont nem biztos, hogy ezen a vonalon gazdaságosan, mindig megfelelő töltöttséggel lehet üzemeltetni.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!