Eredeti festésében az első Kisdácsia!
Németh Andor műszaki szakértőben még 1991-ben merült fel az ötlet, hogy a MÁV összes mozdonytípusából – a lehetőségekhez mérten – egyet-egyet megőrizzenek eredeti, gyártáskori színezésben.
A Csörgők közül az M41 2143-ast még 2003-ban, a sorozat harmincadik évfordulójának tiszteletére festették át eredetihez hasonló mintázatúra. Nosztalgikus színű, zöld-fehér csíkos Púposból három is van: az M40 113 a MÁV-Starté: a gép aktív, Záhony környékén dolgozik, a Nosztalgia által felújított M40 114-es (eredetileg M40 209) 2014 végén kapta meg eredeti színeit, a letétes M40 103-ast pedig alapos felújítást és festést követően a Start 2015 nyarán adta Rácalmás városának szobormozdonyként való kiállításra. Az első Szilit, a V43 1001-et 2010 nyarán festették vissza retró színűre; de egy ideig a 1145-ös is viselt hasonló köntöst. Az M62-esek sem maradtak ki: 2015 elején, a sorozat ötvenedik évfordulójára az első Szergej, az M62 001 megkapta eredeti színeit, majd hosszas vajúdás után ősszel állt üzembe.
Az első M43-ast idén tavasszal festették újra eredeti gyári rajz alapján. Az 1974-ben, 22320-as gyári számon a bukaresti FAUR-nál gyártott, LDH45-ös gyári sorozatú dízelmozdonyt 1975. február huszonegyedikén vette állományba a MÁV. A retró kinézetű Kisdácsiával az ötletgazda lassan a végére ér a kitűzött küldetésnek, de szavai szerint még tartogat meglepetéseket: egy újabb sorozat egyik példánya kaphat klasszikus festést a közeljövőben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!