Faramuci kiszolgálás a műtrágyagyárban

Vörös Attila   ·   2013.12.13. 20:30
IMG_8205__131211_Peremarton__A25063_M44__k__k

A Peremartoni Fertilizers Műtrágyagyártó Kft. telephelye Berhida mellett fekszik, iparvágánya Papkeszi állomásból ágazik ki. Papkesziig így most van teherforgalom a 2007. márciusában személyvonatok nélkül maradt Veszprém–Csajág–Lepsény vonalon. Eddig egyébként Vilonya-Királyszentistván elágazásig volt rendszeres teherforgalom, itt térnek le Fűzfőgyártelep felé a gyárat kiszolgáló szerelvények, de újabban inkább csak tárolásra hoznak kocsikat.

Vilonya-Királyszentistván elágazás előtt halad egy fél műtrágyavonattal a 332-es remot Dácsia<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

A peremartoni gyárba Ukrajna felől belépő, Eperjeskén átrakott műtrágya érkezik, ezt az üzemben keverik, csomagolják, és forgalmazzák. Az irányvonatok egyelőre különösebb rendszer nélkül közlekednek, hetente egyszer. A fűzfői tolatóstól függetlenül, akkor viszik le Papkeszire a műtrágyavonatot, amikor az megérkezik Hajmáskérre, délelőtt vagy akár késő este is. Hajmáskérről Papkesziig remot Dácsia van a szerelvény felének élén, a mozdony terhelhetősége miatt kétszer kell fordulnia.

A kiszolgálás akkor válik igazán érdekessé, amikor a Dácsia megérkezik a vonat második felével az első rész mögé, ugyanarra a vágányra. Ekkor a műtrágyagyár frissen festett, csupazöld Bobója (A25 063) is megjelenik és rááll az első körben levitt kocsikra. Ezeket kihúzza, a Dácsia kiszabadul, aztán körüljár a két használható vágány maradékán... A Bobó összetolja a vonatot, a Dácsia pedig rááll a végére, hogy együtt vigyék el a gyár előtti kétvágányos rendezőig. A Dácsia innen visszaindul Veszprémbe, a Bobó pedig néhány kocsit bevisz a gyárba, a többit kint hagyják. Aztán a Bobó cserélgeti a vagonokat, nagyjából másfél nap alatt az egész vonatot kirakják.

Bobó és Dácsia Papkeszin a két fél vonattal

A forgalom egy évig most biztosnak tűnik, a gyárban persze remélik a folytatást is. A későbbiekben a késztermék egy részét is vasúton szállíthatják el. A vasút sokat fejlődött Peremartonban, igaz a közel nulláról nem volt nehéz... Mint megtudtuk, a cég megvásárolta az egyik korábban Fűzfőn dolgozó ipari Bobót is, ezt majd felújítják. A peremartoni gépek üzemben tartója az MTMG Logisztikai Zrt., a műtrágyavonatokat a Rail Cargo Hungaria közlekedteti.

Iparos Bobó a Peremartonra vezető iparvágányon. A vonat másik végén a Dácsia tol

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek