Felújítás Gyimesben
Sajnálatos módon a romániai közigazgatás múltbeli átszervezése nem teszi lehetővé, hogy teljes legyen a boldogság – a szekelyhon.ro portálon Hargita megye néhány állomásának, és a gyimesi vonal biztosítóberendezésének korszerűsítéséről olvashattunk. A megyehatár viszont az 1950-es és 1968-as közigazgatási reformok következtében nem Gyimesbükknél, hanem Gyimesközéploknál húzódik, a felső szakasz így kimarad.
A CFR és a Szektorális Operatív Program vezetői nemrég írták alá a szerződést tizenkilenc állomáson, és az ezeket érintő vasútvonalakon a biztosítóberendezés felújításáról. A gyimesi vonalon Madéfalva, Csíkszentmihály, Ajnád, Lóvész, Gyimesfelsőlok és Gyimesközéplok állomása érintett, de a tervek szerint a gyimesbükki és a palánkai folytatás is várható.
A gyimesi vonalon jelenleg többségében mechanikus, helyi állítású, vonóvezetékes alakjelzők vannak állomásközi vágányutas rendszerrel, térközök nélkül. Ez jelentősen megnehezíti a vonatkereszteket, két vonatot egyszerre ugyanis nem lehet az állomásra járatni, a bejáraton várakozó szerelvény csak akkor haladhat be, ha a szembejövő már megállt.
Az összesen 175 millió lejbe (12 milliárd 250 millió forint) kerülő felújítások (amelyből 76 millió lejt az Európai Unió regionális fejlesztési alapjából hívnak le) 2012 tavaszán kezdődnének, és három évig, 2015 márciusáig tartanak majd.