Flirt a 2-es vonalon!
Gyors kérdés: emlékeznek még erre a plakátra? Az Újpesti vasúti híd átlépítésekor hirdette a jövőt. Sokan akkor kinevettük, hiszen a Flirt fölött a képen nincs is drót...
Na, akkor most nézzék meg ezt a képet:
Jó, nem? Végül csak előbb jött össze a Flirt a 2-es vonalon, mint a felsővezeték!
Az oka pedig az, hogy a Pilisvörösvár környéki három íves megállóhelyen a peron néhol kicsit távolabb esik a járművek ajtajától, így a helyiek kierőszakolták a MÁV-tól, hogy nézzék meg, hogy a villamosítás után megjelenő Flirt szerelvényeknél mi lesz a helyzet. A 076-os Flirtöt a 177-es Csörgő továbbította Istvántelek és Piliscsaba között, a szükséges helyeken a mérések idejére megállva. Információink szerint a vonaton utazott egy kerekesszékes tesztelő is, így autentikusan meg tudták nézni, hogy mennyire akadálymentesek a peronok.
A 2-es vonal és környékének teljes felújítása, átépítése 2008-ban indult az Újpesti vasúti híd átépítésével. Magához a vonalhoz 2012-ben nyúltak először, előbb az Esztergom–Piliscsaba, aztán a Piliscsaba–Angyalföld szakaszt építették át rengeteg késéssel és sokszor nem különösebben utasbarát megoldásokkal megspékelve. A vonatközlekedés a teljes vonalon 2015. augusztásaban indult meg. De a munka még mindig nincs kész, a vasúti hídtól a Nyugati páylaudvarig még bőven van tennivaló és a villamosítás is hátra van még. Bár a felsővezeték-tartó oszlopokat az átépítéskor felállították, a drót kihúzását külön pályáztatták meg. Jó hír, hogy végre elkezdték a munkát, így nemsokára már önerőből száguldozó Flirtöket is láthatunk majd.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!