Flirt-avató Sopronban
Nagy ajándékot hozott a Mikulás: pénteken délelőtt a soproni vasútállomáson Dunai Zoltán, a Stadler Rail csoport országigazgatója mint a gyártó képviselője, ünnepélyes keretek között átadta az első GYSEV Flirt motorvonatot Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternek és Dávid Ilonának, a GYSEV elnökének. Az átadóünnepségen elhangzott: a GYSEV és a Stadler még 2012 áprilisában írt alá szállítási szerződést négy korszerű Flirt villamos motorvonatra. Az első két szerelvény a határidőnél jóval hamarabb, mintegy 60 nappal korábban elkészült, ráadásul meg is szerezték a közlekedéshez szükséges engedélyeket. E gyors folyamat annak is köszönhető, hogy a végső üzembe helyezést a gyártó pusztaszabolcsi bázisán az NKH szakembereivel együttműködve végezték.
Ennek köszönhetően a két Flirt a jövő hét végén, december 15-én forgalomba is áll a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonalon.
A rövid beszédek után a sajtó képviselői próbálhatták ki először a motorvonatot egy rövid, nagycenki forduló erejéig. Délután az utasok előtt is nyitva állt a lehetőség, a Filrt fordult egyet a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonalon.
A GYSEV Flirt motorvonatai külső megjelenésükön kívül csak pár apróságban térnek el a MÁV-Start vonataitól, ezek közül az utasok számára legszembetűnőbbek az ülések. Ezek a megszokottól eltérő típusúak, műanyag fejtámlával és lehajtható kartámaszokkal rendelkeznek. Ez a jobb tisztíthatóságot és a kényelmesebb utazást segíti elő.
Az egyáramnemű motorvonatok alacsonypadlósak, teljes egészében akadálymentesek, a zárt rendszerű WC-t a mozgáskorlátozottak is használhatják. Az utastér légkondicionált, többcélú térben lehajtható ülések előtt kerékpárok, babakocsik és kerekesszékek szállítása is megoldható. A vonatok engedélyezett legnagyobb sebessége 160 kilométer per óra, ehhez az Idusin kívül EVM-120 vonatbefolyásoló berendezéssel is rendelkeznek. A motorkocsik gyárilag fel vannak szerelve vezeték nélküli internettel és laptopok, mobiltelefonok töltésére használható 230 Voltos hálózati csatlakozókkal is.
A járművek kocsiszekrényei a Stadler szolnoki üzemében készültek, végszerelésükre a lengyelországi Siedlicében, üzembe helyezésükre pedig ismét itthon, Pusztaszabolcson került sor. A két másik vonat várhatóan 2014 elején érkezik meg Magyarországra.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!